Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Budujemy metro na Bródno

Budujemy metro na Bródno

Do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej zostało skierowane ogłoszenie o rozpoczęciu przetargu na budowę kolejnego odcinka metra na Targówku. Już wkrótce metro dojedzie na Bródno.

W dniu 31 stycznia 2018 r. zostało skierowane do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej ogłoszenie o rozpoczęciu przetargu obejmującego m.in. budowę stacji: C19  Zacisze, C20  Kondratowicza, C21  Bródno.

Zamawiającym jest Miasto Stołeczne Warszawa, reprezentowane przez Zarząd Transportu Miejskiego, w imieniu i na rzecz którego działa Metro Warszawskie Sp. z o.o. (inwestor zastępczy). Wszystkie informacje i dokumenty zostaną opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego w dniu opublikowania przetargu w Suplemencie Unii Europejskiej i to będzie formalne ogłoszenie przetargu.

To będzie zakończenie drugiej linii metra w prawobrzeżnej Warszawie. Mieszkańcy tej części Targówka zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta. I nie tylko, bo trwa właśnie przetarg na dokumentację przebudowy ul. L. Kondratowicza po budowie metra. Koncepcja zakłada przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a także oświetlenie wzdłuż całej ulicy.

opublikowano 31 stycznia 2018r.
ostatnia aktualizacja 1 lutego 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska po godzinach

Komunikacja miejska po godzinach

Warszawski Transport Publiczny to wygodny sposób na dotarcie do pracy, szkoły, po zakupy, do urzędu, kina czy lekarza. Codziennie każdy pasażer może się o tym przekonać. Można jednak wyjść poza schemat i spojrzeć na komunikację miejską jako ciekawy obiekt badań naukowych czy arenę do bicia rekordów. Tak właśnie potraktowały transport publiczny osoby, o których piszemy w najnowszym numerze. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską