Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Więcej sprzedanych biletów

Więcej sprzedanych biletów

W 2017 roku Zarząd Transportu Miejskiego sprzedał więcej biletów komunikacji miejskiej. Transport publiczny wybiera coraz więcej osób dojeżdżających do stolicy z gmin metropolii warszawskiej.

W zeszłym roku wpływy ze sprzedaży biletów były wyższe o 1 627 500,46 zł niż w roku 2016 i wyniosły 825 761 004,18 zł. Wartość sprzedanych biletów według cen z taryfy wzrosła o ponad 882 tysiące i wyniosła łącznie 946 923 786,50 zł.

To oznacza, że coraz więcej mieszkańców Warszawy i metropolii wybiera komunikację publiczną jako sposób na poruszanie się po mieście. Od czerwca zeszłego roku dzięki decyzji Rady m.st. Warszawy pasażerowie płacą mniej za bilety długookresowe ważne na obie strefy – bilet 30-dniowy kosztuje 180 zł, a 90-dniowy – 460 zł.

Paradoksalnie, niższe ceny nie spowodowały mniejszych wpływów do kasy miasta bo tańszych biletów sprzedało się więcej. Korzystniejsze ceny zachęciły wielu mieszkańców do skorzystania z Warszawskiego Transportu Publicznego, co zaowocowało wzrostem sprzedaży biletów.

W okresie czerwiec – grudzień 2017 roku w porównaniu do tego samego czasu w  2016 roku sprzedanych zostało o 25 358 sztuk więcej biletów długookresowych na strefę 1 i 2 (wzrost niemal o 11 proc.).

Od 1 września 2017 roku uczniowie warszawskich szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz uczniowie zamieszkujący na terenie m.st. Warszawy a uczący się poza jej obszarem mogą bezpłatnie korzystać z komunikacji miejskiej na podstawie tzw. karty ucznia. Taką kartę ma w tej chwili około 144 000 uczniów.

Po wprowadzeniu karty w okresie wrzesień – grudzień 2017 roku zmniejszyła się o 13,55 proc. (6 398 345 zł) wartość sprzedanych biletów ulgowych długookresowych. Ale równolegle nastąpił wzrost sprzedaży biletów normalnych długookresowych – o 2,23 proc. (3 750 950 zł).

Do taryfy zostały wprowadzone nowe bilety: jednorazowy przesiadkowy ulgowy grupowy, konferencyjny oraz trzydniowy. Ten ostatni rodzaj biletów, zachowujący ważność przez 72 godziny od momentu skasowania, był szczególnie atrakcyjny dla osób przyjeżdżających do stolicy z krótką wizytą, w celach turystycznych, dlatego największe zainteresowanie nim odnotowano w okresie czerwiec – sierpień (58,09 proc. ogólnej sprzedaży).

Dbamy o komfort pasażerów. Od 28 sierpnia działa, oddany do użytku po remoncie, Punkt Obsługi Pasażerów Centrum. Znalazło się tam stanowisko tłumacza języka migowego oraz wprowadzone zostały ułatwienia do obsługi osób z niepełnosprawnościami, m.in. pętla induktofoniczna. Zainstalowano również wyciszające witryny oraz interkomy ułatwiające obsługę. Powiększona sala obsługi ma też klimatyzatory,  jest  kącik dla dzieci, które przyszły do POP z opiekunami.

Od 30 października działa nowy POP na stacji metra Politechnika, przy zejściach do metra od strony ul. Nowowiejskiej. Do dyspozycji podróżnych są trzy okienka, czynne od poniedziałku do piątku w godz. 7-20 i w soboty w godz. 10-17. Punkt posiada także pętlę induktofoniczną ułatwiającą obsługę osób z aparatem słuchowym.

W 2017 roku ZTM wprowadził również otwarty system sprzedaży biletów mobilnych. Nawiązanie współpracy z ZTM jest możliwe dla każdego podmiotu zainteresowanego uczestnictwem w tym systemie, akceptującego treść umowy oraz spełniającego wymagania formalne i techniczne. W pierwszej kolejności do współpracy przystąpiły firmy, które już wcześniej prowadziły sprzedaż biletów – mPay, moBilet, SkyCash. W grudniu do tego grona dołączył serwis jakdojade.pl. Wszystkie umowy z operatorami zawarte zostały na czas określony do 31 grudnia 2020 roku

Na podobnych zasadach 29 listopada ogłoszone zostały wymagania w systemie otwartym dla podmiotów zainteresowanych sprzedażą biletów komunikacji miejskiej w stacjonarnych automatach biletowych od 1 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2022 roku.

Bardzo ważnym uzupełnieniem działalności handlowej ZTM jest kontrola biletów w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego. W 2017 roku o 13,37 proc. wzrosła liczba przeprowadzonych kontroli w stosunku do 2016 roku. Spadła w tym czasie liczba gapowiczów z 4,54 proc. w 2016 roku do 4,38 proc. w 2017 roku.

Warto również przypomnieć, że od 1 listopada 2017 r. kontrolerzy biletów pracują w eleganckim umundurowaniu.

Zobacz schematZobacz schemat

opublikowano 31 stycznia 2018r.
ostatnia aktualizacja 31 stycznia 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pracownik chętniej wykonuje swoje obowiązki kiedy czuje, że pracodawca o niego dba i stara się odpowiadać na jego potrzeby. Zarząd Transportu Miejskiego udostępnił możliwość zakupu benefitu, jakiego na rynku jeszcze nie było. Dzięki ofercie, przygotowanej przez agenta mobilności, przedsiębiorcy mogą dofinansować swoim pracownikom zakup biletu komunikacji miejskiej. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską