Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

50 hybryd już wkrótce na warszawskich ulicach

50 hybryd już wkrótce na warszawskich ulicach

Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę z firmą Mobilis na obsługę komunikacyjną 50 autobusami o długości 12 m. Będą to ekologiczne pojazdy hybrydowe. Pierwszy autobus wyjedzie na trasę w czerwcu przyszłego roku.

Wszystkie autobusy będą nowe, w pełni niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, białe tablice zewnętrzne, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność  radiową z Centralą Ruchu ZTM, systemy lokalizacyjne oraz systemy liczenia pasażerów. Będą to pojazdy

z napędem hybrydowym – spalinowo-elektrycznym, emitującym mniej zanieczyszczeń i hałasu niż z konwencjonalnym silnikiem spalinowym.  Nowe autobusy wyjadą na trasy w Warszawie i w gminach metropolii, tam gdzie transport organizuje ZTM. W tej chwili warszawiaków wozi 9 autobusów hybrydowych.

Kontrakt obowiązuje do końca 2025 r. Zgodnie z postanowieniami umowy, Mobilis wykona przewozy na poziomie ok. 4 mln wozokilometrów rocznie. Stawka  to  8,11 zł brutto za wozokilometr. W umowie bardzo szczegółowo określono wymagania dotyczące zaplecza technicznego, a kierowcy będą zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. ZTM wymagał też, aby znali oni układ komunikacyjny oraz topografię Warszawy i okolic oraz przepisy porządkowe i taryfowe. Wszyscy muszą biegle posługiwać się językiem polskim.

To już piąta umowa podpisana przez ZTM z prywatnym przewoźnikiem, wprowadzająca takie standardy. Prywatni przewoźnicy obsługują część miejskich linii autobusowych od 1991 r. Obecnie Zarząd Transportu Miejskiego na mocy podpisanych umów współpracuje z kilkoma takimi firmami. Obsługują one 90 linii stołecznych oraz kolejne 42 w ramach podwarszawskich linii „L”. Mobilis działa na warszawskim rynku przewozów od 2003 r., mając w nim ponad 60-proc. udział i jest największym niezależnym operatorem komunikacji miejskiej w stolicyteraz tabor firmy powiększy się do ponad 220 autobusów.

– Prywatni przewoźnicy autobusowi obecni są na warszawskich ulicach już od ponad 25 lat. Wspierają nas w zapewnianiu naszym pasażerom jak najlepszego transportu publicznego – powiedział Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. – Jedną z takich firm jest Mobilis, z którym stale poszerzamy współpracę. Cieszymy się z podpisania kolejowej umowy i z faktu, że spółce znów udało się sprostać naszym wymogom.

– To dla nas bardzo ważny kontrakt, który potwierdza, że jesteśmy wysoko oceniani przez organizatora transportu publicznego, zarówno pod kątem jakości, jak i ceny oferowanych usług. Cieszymy się, że 14-letnia współpraca z Zarządem Transportu Miejskiego układa się pomyślnie, a ocena jakości naszej pracy nieustannie rośnie – mówi Dariusz Załuska, prezes Mobilis. – Pragniemy również podkreślić, że jesteśmy kompleksowo i wszechstronnie przygotowani do rozpoczęcia realizacji kontraktu. Pomimo trudnej sytuacji na rynku autobusowym, jesteśmy w stanie sprostać licznym wyzwaniom i dotrzymać wszystkich terminów określonych w SIWZ.

 

Powiększ zdjęcie

opublikowano 18 grudnia 2017r.
ostatnia aktualizacja 20 grudnia 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska - nasza wspólna sprawa

Komunikacja miejska - nasza wspólna sprawa

O komunikacji miejskiej warto i trzeba rozmawiać. Każdy znajdzie w niej coś ciekawego, a przy okazji można posiąść wiedzę na temat wielu, ważnych społecznie, zagadnień takich jak ekologia czy dbanie o wspólną przestrzeń. Szczególnie wdzięcznymi słuchaczami są dzieci, u których od najmłodszych lat można kształtować prawidłowe postawy i przekonywać, że warto korzystać z Warszawskiego Transportu Publicznego. Dlatego Zarząd Transportu Miejskiego kieruje do szkół ofertę zajęć z wychowania komunikacyjnego "Nasza wspólna sprawa - ekologiczna Warszawa". więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską