Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Parking miejski na Woli

Parking miejski na Woli

Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na opracowanie studium wykonalności miejskiego parkingu na Woli. W ramach programu budowy miejskich parkingów powstanie ponad 2 tys. miejsc parkingowych.

To kolejny krok do realizacji programu budowy miejskich parkingów - w czerwcu Rada Warszawy przeznaczyła na ten cel 25 mln zł. W sumie na program zostanie zarezerwowane 200 mln zł, co pozwoli na wybudowanie w ciągu najbliższych lat ok. 10 parkingów na ponad 2 tys. miejsc. 

Nowoczesny parking na Woli

- To drugi parking podziemny, którego budowa jest przygotowywana, we wrześniu ogłoszony został przetarg na opracowanie koncepcji miejskiego parkingu na Mokotowie – mówi  Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. - Miasto będzie budowało parkingi podziemne aby samochody nie stały na chodnikach i placach.

Budową parkingów zajmuje się pion inwestycyjny Zarządu Transportu Miejskiego, późniejszym zarządzaniem natomiast Zarząd Dróg Miejskich. Nowy parking jest planowany pod boiskiem szkolnym przy Zespole Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego, przy ulicy Chłodnej 36/46. Boisko szkolne jest przeznaczone do modernizacji i te dwie inwestycje zostały skoordynowane. Parking miejski, który powstanie w tym miejscu, ma mieć dwie kondygnacje i pomieścić co najmniej 220 stanowisk postojowych, w tym miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz co najmniej cztery stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Obiekt będzie również wyposażony w systemy usprawniające ruch pojazdów: monitoring rejestrujący wjazd samochodów na parking (identyfikacja numerów rejestracyjnych), interaktywne tablice informacyjne czy system pozwalający określić ilość wolnych miejsc. Po zakończeniu budowy parkingu powstaną boiska do piłki nożnej, siatkówki i koszykówki ze sztuczną nawierzchnią, bieżnia, siłownia plenerowa, plac apelowy dla uczniów zespołu szkół oraz nowe, reprezentacyjne ogrodzenie placówki.

Przyjaźniejsze ulice

Ulice i place to nie tylko trasy komunikacyjne ale także miejsca które można wykorzystywać do organizacji imprez kulturalnych, spacerów, wydarzeń miejskich, integracji społeczności lokalnych itp. Warszawa będzie się zmieniała – rewitalizacja ulic, placów sprawi, że będą przyjaźniejsze dla mieszkańców i turystów. Ulice Nowy Świat, Francuska, Świętokrzyska są tego najlepszym przykładem. Zwiększanie przestrzeni przeznaczonych dla pieszych umożliwi nadawanie ulicom i placom tradycyjnych funkcji społecznych, kulturowych, estetycznych. Ich różnorodność będzie kształtować wizerunek Warszawy, a także przesądzać o atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej. Aktywne działania w tym kierunku, oprócz oczywistych korzyści związanych ze zwiększeniem stopnia integracji społecznej, poprawą jakości życia w mieście, będą przynosić korzyści związane z rosnącą atrakcyjnością strefy śródmiejskiej do zamieszkania. Pojazdy zajmują przestrzeń publiczną co utrudnia przekształcenia miejskich placów i ulic. Utrudnia to także poprawę warunków ruchu pieszego, rowerowego i funkcjonowania komunikacji miejskiej. Stopniowo miasto będzie dążyło do zmiany sposobu parkowania i zastąpienia parkowania na chodnikach parkowaniem na pasach postojowych i w zatokach a także na parkingach wydzielonych. Parkingi podziemne będą elementem tych zmian, usytuowanie ich w miejscach największego deficytu pozwoli na zwiększenie liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców i na uwolnienie przestrzeni miejskiej przeznaczenie jej na inne cele, m.in. związane z ruchem pieszym i rowerowym oraz rozwojem społecznych i kulturowych funkcji ulic. Dostępność miejsc będzie można sprawdzić w Systemie Zarządzania Parkowaniem np. za pomocą aplikacji na smartfony. System będzie zbierać informacje o wolnych miejscach w SPPN ale także na wydzielonych innych parkingach miejskich, np. parkingach Zarządu Terenów Publicznych. Ułatwi to znalezienie miejsca do parkowania a tym samym zmniejszy liczbę aut krążących po mieście w poszukiwaniu miejsca – według szacunków ZDM ok. 30 proc. ruchu w centrum generują kierowcy szukający miejsc postojowych.

opublikowano 6 października 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Bilety dostępne niemal wszędzie

Bilety dostępne niemal wszędzie

Obecnie kupić bilety kartonikowe lub doładować Warszawską Kartą Miejską można niemal na każdym kroku. Na stołecznych ulicach stoi coraz więcej automatów biletowych, w bardzo wielu pojazdach komunikacji miejskiej można spotkać biletomaty mobilne, a tradycjonaliści w dalszym ciągu mogą wybrać się do saloniku prasowego lub jednego z Punktów Obsługi Pasażerów. Najnowszy numer iZTM poświęcamy sieci sprzedaży biletów.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską