Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Miejskie parkingi coraz bliżej

Miejskie parkingi coraz bliżej

Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej miejskiego parkingu na Mokotowie. W ramach programu budowy miejskich parkingów powstanie ponad 2 tys. miejsc parkingowych.

To kolejny krok do realizacji programu budowy miejskich parkingów - w czerwcu Rada Warszawy przeznaczyła na ten cel 25 mln zł. W sumie na program zostanie zarezerwowane 200 mln zł, co pozwoli na wybudowanie w ciągu najbliższych lat ok. 10 parkingów na ponad 2 tys. miejsc. 

Nowoczesny parking na Mokotowie

Budową parkingów zajmie się pion inwestycyjny Zarządu Transportu Miejskiego, późniejszym zarządzaniem natomiast Zarząd Dróg Miejskich. Jako jeden z pierwszych, pilotażowych obiektów ma zostać wybudowany parking przy ul. Orzyckiej. Właśnie ruszył przetarg na opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej i przeprowadzenie niezbędnych analiz. Wykonawca będzie miał za zadanie m.in. opracowanie studium wykonalności, analizy finansowej oraz wielobranżowej, dwuwariantowej koncepcji parkingu miejskiego z zagospodarowaniem parteru na przestrzeń handlową, bo na poziomie terenu ma on mieć przestrzeń handlową, gdzie mógłby zostać przeniesiony pobliski bazarek z ul. Gotarda. Budynek ma mieć również nowoczesne wyposażenie: przynajmniej cztery stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych, system czujników lub kamer wizyjnych pozwalających określić liczbę wolnych miejsc postojowych (na potrzeby programu e-parkowania) czy też interaktywne tablice informacyjne.

Przyjaźniejsze ulice

Miasto będzie budowało parkingi podziemne aby samochody nie stały na chodnikach i placach. Dzięki temu ulice będą przyjaźniejsze dla mieszkańców i turystów. Ulice i place to nie tylko trasy komunikacyjne, ale także miejsca które można wykorzystywać do organizacji imprez kulturalnych, spacerów, wydarzeń miejskich, integracji społeczności lokalnych itp. Warszawa będzie się zmieniała – rewitalizacja ulic, placów sprawi, że będą przyjaźniejsze dla mieszkańców i turystów. Ulice Nowy Świat, Francuska, Świętokrzyska są tego najlepszym przykładem. Zwiększanie przestrzeni przeznaczonych dla pieszych umożliwi nadawanie ulicom i placom tradycyjnych funkcji społecznych, kulturowych, estetycznych. Ich różnorodność będzie kształtować wizerunek Warszawy, a także przesądzać o atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej. Aktywne działania w tym kierunku, oprócz oczywistych korzyści związanych ze zwiększeniem stopnia integracji społecznej, poprawą jakości życia w mieście, będą przynosić korzyści związane z rosnącą atrakcyjnością strefy śródmiejskiej do zamieszkania.

Pojazdy zajmują przestrzeń publiczną co utrudnia przekształcenia miejskich placów i ulic. Utrudnia to także poprawę warunków ruchu pieszego, rowerowego i funkcjonowania komunikacji miejskiej. Stopniowo miasto będzie dążyło do zmiany sposobu parkowania i zastąpienia parkowania na chodnikach parkowaniem na pasach postojowych i w zatokach, a także na parkingach wydzielonych. Parkingi podziemne będą elementem tych zmian, usytuowanie ich w miejscach największego deficytu pozwoli na zwiększenie liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców i na uwolnienie przestrzeni miejskiej, przeznaczenie jej na inne cele, m.in. związane z ruchem pieszym i rowerowym oraz rozwojem społecznych i kulturowych funkcji ulic. Dostępność miejsc będzie można sprawdzić w Systemie Zarządzania Parkowaniem np. za pomocą aplikacji na smartfony. System będzie zbierać informacje o wolnych miejscach w SPPN i na wydzielonych innych parkingach miejskich, np. parkingach Zarządu Terenów Publicznych. Ułatwi to znalezienie miejsca do parkowania a tym samym zmniejszy liczbę aut krążących po mieście w poszukiwaniu miejsca – według szacunków ZDM ok. 30 proc. ruchu w centrum generują kierowcy szukający miejsc postojowych.

opublikowano 8 września 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pracownik chętniej wykonuje swoje obowiązki kiedy czuje, że pracodawca o niego dba i stara się odpowiadać na jego potrzeby. Zarząd Transportu Miejskiego udostępnił możliwość zakupu benefitu, jakiego na rynku jeszcze nie było. Dzięki ofercie, przygotowanej przez agenta mobilności, przedsiębiorcy mogą dofinansować swoim pracownikom zakup biletu komunikacji miejskiej. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską