Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

SKM S1: Wyjaśniamy dlaczego tylko do Służewca

SKM S1: Wyjaśniamy dlaczego tylko do Służewca

Od września planowana jest zmiana relacji wybranych pociągów SKM S1 i skierowanie ich do stacji Warszawa Służewiec. Jest to spowodowane zamknięciem linii grodziskiej na czas remontu. Do Zarządu Transportu Miejskiego napływają pytania, dotyczące ewentualnego wydłużenia trasy tej linii do Piaseczna. Wyjaśniamy czy jest to możliwe.

Podkreślamy, że zmiana relacji SKM S1 do Służewca, będzie miała charakter wyłącznie tymczasowy i natychmiast po zakończeniu prac na linii grodziskiej, przywrócona zostanie trasa podstawowa z Otwocka do Pruszkowa.

ZTM zamierza utworzyć połączenie SKM pomiędzy Piasecznem i Legionowem przez Warszawę Gdańską i kolejową linię obwodową. Wymaga to jednak spełnienia określonych warunków, czyli zakończenia remontu linii obwodowej i mostu Gdańskiego oraz zmiany układu torowego na stacji Warszawa Zachodnia. Istotnym czynnikiem warunkującym uruchomienie połączeń SKM do Piaseczna, jest również zakup nowego taboru. Obecnie trwają przygotowania do ogłoszenia przetargu.

Tymczasowa linia SKM do Piaseczna nie byłaby rozwiązaniem zadowalającym ze względu na to, że istotny wpływ na kursowanie pociągów linii S1 oraz ich rozkład jazdy będą miały prace prowadzone na stacji Otwock, która za kilka miesięcy będzie przebudowywana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 do Lublina. To spowoduje, że problematyczne będzie zachowanie regularności odjazdów i równych odstępów pomiędzy poszczególnymi pociągami.

Uruchomienie pociągów SKM do Piaseczna na krótki okres, a następnie ich zawieszenie może wprowadzić niepotrzebne zamieszanie oraz dezorientację wśród pasażerów, korzystających na co dzień z połączeń kolejowych na tej trasie. Zwłaszcza, że na stacji Warszawa Zachodnia obecnie nie ma możliwości zawracania pociągów z kierunku południowego z uwagi na brak torów odstawczych i związane z tym ewentualne blokowanie torów przy peronach. Na linii średnicowej także nie ma już miejsca na żadne dodatkowe kursy SKM.

Ponadto, w 2019 roku planowane jest rozpoczęcie gruntownej przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, a w dalszej perspektywie czasowej modernizacja dalekobieżnej linii średnicowej. W trakcie realizacji tych prac znacząco zmniejszy się liczba dostępnych torów dla pociągów, które tamtędy kursują. Dlatego też, do czasu ich zakończenia nie jest możliwe uruchomienie jakichkolwiek dodatkowych połączeń.

opublikowano 29 czerwca 2017r.
ostatnia aktualizacja 4 lipca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Kolej grodziska wczoraj i dziś

Kolej grodziska wczoraj i dziś

Linia grodziska, chociaż liczy sobie niespełna 30 km długości, pełni niezwykle ważne zadanie, bo jeżdżą po niej pociągi, które codziennie dowożą do pracy w stolicy tysiące ludzi. Remont to doskonała okazja, żeby przybliżyć wszystkim zainteresowanym charakterystykę tej linii. Warto również pamiętać, że ten odcinek torów jest bardzo ważny z punktu widzenia historii kolei w Polsce. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską