Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Rozstrzygnięty konkurs na kolejne stacje II linii metra

Rozstrzygnięty konkurs na kolejne stacje II linii metra

Wiemy już, jak będą wyglądały kolejne stacje II linii metra. Konsorcjum firm AMC – Andrzej Chołdzyński i Biura Projektów „Metroprojekt” zwyciężyło w konkursie na koncepcję architektoniczną trzech stacji na Bemowie i stacji postojowej Mory.

Stacje wpisane w dzielnicę

Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na „Wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej trzeciego etapu realizacji odcinka zachodniego II linii metra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową (STP) Mory w Warszawie”. – Metro na Bemowie zapewni mieszkańcom tego niezwykle szybko rozwijającego się rejonu Warszawy szybki i komfortowy dojazd do centrum miasta – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. – Metro stanie się  znakomitym środkiem transportu nie tylko na co dzień do pracy czy szkoły, ale także w inne chętnie odwiedzane miejsca jak  Centrum Nauki Kopernik, Trakt Królewski, Muzeum Pragi, Teatr Powszechny, Ogród Zoologiczny i Bulwary Wiślane.

Prace konkursowe złożyły dwa biura projektowe. Dziś otwarto koperty kartami identyfikującymi zwycięzców – złożone prace opatrzone były 6-cyfrowymi liczbami rozpoznawczymi. Sąd Konkursowy pod przewodnictwem Marleny Happach, dyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego wybrał pracę oznaczoną nr 412 319. Pod tym kodem kryje się konsorcjum firm AMC – Andrzej Chołdzyński sp. z .o.o., AMC – Andrzej Chołdzyński sp. z .o.o. sp. komandytowa  i Biura Projektów „Metroprojekt” sp. z .o.o.

- Prace były oceniane przez specjalistów według siedmiu kryteriów z różnych dziedzin – mówi Marlena Happach, dyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. – Dotychczasowe doświadczenia pokazują jak istotna jest miastotwórcza rola metra. W propozycjach konkursowych docenialiśmy przemyślane powiązania stacji z systemem komunikacyjnym a przede wszystkim siatką przestrzeni publicznych nowej dzielnicy mieszkaniowej.

Cała linia za kilka lat

Pracownia otrzyma pierwszą nagrodę w konkursie, tj. 50 tys zł oraz zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki, poprzedzających zawarcie umowy na wykonanie projektu budowlanego i Koncepcji Architektoniczno–Budowlanej Węzłów Przesiadkowych. To będą ostatnie stacje II linii metra. Stacje tego odcinka zaplanowane zostały:

  • stacja C03 Lazurowa - po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,
  • stacja C02 Chrzanów - w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,
  • stacja C01 Połczyńska - w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.

Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.

Trwa właśnie budowa dwóch nowych odcinków II linii metra na zachód i północny-wschód czyli trzech stacji na Woli i trzech na Targówku (3+3). Budowa kolejnych dwóch stacji na Woli i Bemowie oraz trzech stacji na Bródnie ma się rozpocząć bezpośrednio po zakończeniu rozbudowy 3+3. Dla odcinka wschodniego będzie to oznaczało zakończenie II linii, natomiast na Bemowie będą jeszcze trzy stacje oraz nowa stacja techniczno-postojowa zlokalizowana w Morach. Plany zakładają, że metro dojedzie na Mory do 2023 r. – Zgodnie z podpisanymi kontraktami w 2019 r. przewiduje się zakończenie trwającej właśnie budowy sześciu stacji, a do końca tego roku planujemy ogłoszenie przetargu na budowę kolejnych pięciu stacji – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. – Ogłoszenie  przetargu na ostatni etap rozbudowy metra planujemy natomiast na drugą połowę 2018 r.

Pierwszą linią metra, która w całości działa od października 2008 r., dziennie jeździ ok. 500 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ok. 140 tys. pasażerów dziennie.

Stacja C01 PołczyńskaStacja C02 ChrzanówStacja C03 LazurowaStacja Techniczo-Postojowa Mory - widok na zachód

opublikowano 9 czerwca 2017r.
ostatnia aktualizacja 9 czerwca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska oczami dzieci

Komunikacja miejska oczami dzieci

Jeżdżąc każdego dnia komunikacją miejską, nawet nie zastanawiamy się nad tym, jak skomplikowany i fascynujący jest to system. Pewne rzeczy są dla dorosłych oczywiste, jak to, że tramwaj jeździ po szynach, czy to, że trzeba kasować bilety. A gdyby tak spojrzeć na komunikację miejską oczami dzieci i zastanowić się, dlaczego nie wolno przewozić krowy metrem (bo niby właściwie, czemu)? Albo dlaczego jazda tramwajem w deszczu może być niebezpieczna? Albo czym zajmuje się kowboj i co może mieć wspólnego z Warszawą? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską