Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Po warszawskich ulicach najbezpieczniej komunikacją miejską!

Po warszawskich ulicach najbezpieczniej komunikacją miejską!

Z opublikowanego przez Zarząd Dróg Miejskich „Raportu o stanie bezpieczeństwa drogowego w Warszawie 2016” wynika, że w ubiegłym roku liczba wypadków spowodowanych przez kierujących pojazdami komunikacji miejskiej zmniejszyła się o 15 procent w stosunku do 2015 roku. Najmniej zdarzeń było z udziałem tramwajów. Znaczącą poprawę bezpieczeństwa widać również w przypadku podróży autobusami.

W 2016 roku w Stolicy odnotowano 198 zdarzeń z udziałem pojazdów komunikacji miejskiej, w tym 111 kolizji i 87 wypadków. Autobusy brały udział w 64 wypadkach i 98 kolizjach, natomiast tramwaje w 23 wypadkach i 13 kolizjach. Sprawcami wypadków z udziałem komunikacji miejskiej są głównie inni uczestnicy ruchu. To oni odpowiadają za 71 procent wszystkich tego rodzaju zdarzeń.

Do zachowań potencjalnie niebezpiecznych, a wywoływanych przez nieprawidłowe zachowania innych kierowców, należy np. zajeżdżanie drogi, które powoduje konieczność gwałtownego hamowania autobusów. Często tacy kierowcy nie zdają sobie nawet sprawy i nie są świadomi, jakiego rodzaju obrażenia mogą w ten sposób spowodować u pasażerów komunikacji miejskiej. 

Pełna wersja Raportu o stanie bezpieczeństwa drogowego 2016 jest dostępna na stronie internetowej Zarządu Dróg Miejskich.

opublikowano 10 maja 2017r.
ostatnia aktualizacja 12 maja 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Warszawa stawia na tramwaje

Warszawa stawia na tramwaje

Każdy mieszkaniec Warszawy i każdy turysta, który przyjeżdża do stolicy, chciałby podróżować po mieście szybko, wygodnie, bezpiecznie i bez stania w korkach. Jak to zrobić, kiedy po mieście porusza się coraz więcej samochodów, a ulic i obwodnic tak szybko nie przybywa? Jak spowodować, by w centrum wielkiego miasta był mniejszy hałas i można było przejść się na spacer? Dlatego Warszawa od kilku lat stawia na transport szynowy i nie jest to tylko puste hasło, ale strategia, która jest systematycznie realizowana.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską