Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Szybka Kolej Miejska ma już nowoczesną bazę

Szybka Kolej Miejska ma już nowoczesną bazę

Szybka Kolej Miejska zakończyła modernizację bazy techniczno – postojowej na Szczęśliwicach. Prace trwały ponad dwa lata a koszt robót wyniósł 44,88 mln zł (netto).

- Komunikacja szynowa to nasz priorytet. Dlatego stale podnosimy jakość usług i inwestujemy w nowoczesny tabor, który potrzebuje równie nowoczesnego zaplecza. Cieszę się, że udało się go zapewnić i pracownicy SKM mogą pracować w komfortowych warunkach – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Modernizację bazy na Szczęśliwicach przeprowadziła Trakcja PRKiL S.A. (w systemie „Projektuj i buduj”). Wykonawca wyremontował m.in. 400-metrową halę przeglądowo – naprawczą (60 proc. – całkowita modernizacja, 40 proc. – remont), wybudował myjnię pociągów SKM, wyposażoną w zamknięty system obiegu wody, w której można myć pociągi przy temperaturze dochodzącej do minus 25°C oraz budynek socjalno – biurowy.

W ramach prac wyremontowano również 6,5 km torów, wymieniono 17 rozjazdów, ułożono 8 tys. podkładów kolejowych i zutylizowano około 10 tysięcy ton starego tłucznia, otoczaków i ziemi. Wyremontowano i uzupełniono sieć trakcyjną na terenie bazy, wykonano oświetlenie torów postojowych i wszelkie niezbędne systemy bezpieczeństwa. 

- Rosnące zadania przewozowe, zakup nowych pojazdów w perspektywie kilku najbliższych lat stał się powodem dla których posiadanie w miarę nowoczesnego zaplecza było koniecznością. Zmodernizowane zaplecze pozwoli docelowo obsłużyć 50 pojazdów – dodaje Krystyna Pękała, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej.

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej przewożą ponad 25 mln pasażerów rocznie i stanowią niezwykle istotny element systemu transportu miejskiego. W komfortowych warunkach - pociągi są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone w klimatyzację, monitoring, elektroniczną informację, kasowniki oraz automaty biletowe można nimi podróżować po Warszawie, dojechać do Lotniska Chopina i wielu podwarszawskich miejscowości - Otwocka, Legionowa, Sulejówka Miłosnej czy Pruszkowa.

Szybka Kolej Miejska jest pierwszym przewoźnikiem w stolicy, który umożliwił pasażerom naładowanie baterii telefonu, tabletu czy czytnika książek podczas podróży. Spółka uruchomiła również system powiadamiania o utrudnieniach w ruchu.

Miasto, od 2007 roku wydało na nowy tabor ponad 474 mln złotych. Na stołeczne tory trafiło w tym czasie 28 nowoczesnych pociągów: 15 z nich zakupiono (14WE – 2 szt., 27WE – 13 szt.), a kolejnych 13 wyleasingowano (19WE – 4 szt., 35WE – 9 szt.). Dla porównania: w poprzednich latach (w roku 2005) zakupiono jedynie 6 szt. pojazdów typu 14WE, za łączną kwotę 45 mln zł.

Warszawa planuje już uruchomienie kolejnych połączeń SKM – m.in. do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego.

Zobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schemat

opublikowano 27 marca 2017r.
ostatnia aktualizacja 27 marca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska oczami dzieci

Komunikacja miejska oczami dzieci

Jeżdżąc każdego dnia komunikacją miejską, nawet nie zastanawiamy się nad tym, jak skomplikowany i fascynujący jest to system. Pewne rzeczy są dla dorosłych oczywiste, jak to, że tramwaj jeździ po szynach, czy to, że trzeba kasować bilety. A gdyby tak spojrzeć na komunikację miejską oczami dzieci i zastanowić się, dlaczego nie wolno przewozić krowy metrem (bo niby właściwie, czemu)? Albo dlaczego jazda tramwajem w deszczu może być niebezpieczna? Albo czym zajmuje się kowboj i co może mieć wspólnego z Warszawą? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską