Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Szybka Kolej Miejska ma już nowoczesną bazę

Szybka Kolej Miejska ma już nowoczesną bazę

Szybka Kolej Miejska zakończyła modernizację bazy techniczno – postojowej na Szczęśliwicach. Prace trwały ponad dwa lata a koszt robót wyniósł 44,88 mln zł (netto).

- Komunikacja szynowa to nasz priorytet. Dlatego stale podnosimy jakość usług i inwestujemy w nowoczesny tabor, który potrzebuje równie nowoczesnego zaplecza. Cieszę się, że udało się go zapewnić i pracownicy SKM mogą pracować w komfortowych warunkach – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Modernizację bazy na Szczęśliwicach przeprowadziła Trakcja PRKiL S.A. (w systemie „Projektuj i buduj”). Wykonawca wyremontował m.in. 400-metrową halę przeglądowo – naprawczą (60 proc. – całkowita modernizacja, 40 proc. – remont), wybudował myjnię pociągów SKM, wyposażoną w zamknięty system obiegu wody, w której można myć pociągi przy temperaturze dochodzącej do minus 25°C oraz budynek socjalno – biurowy.

W ramach prac wyremontowano również 6,5 km torów, wymieniono 17 rozjazdów, ułożono 8 tys. podkładów kolejowych i zutylizowano około 10 tysięcy ton starego tłucznia, otoczaków i ziemi. Wyremontowano i uzupełniono sieć trakcyjną na terenie bazy, wykonano oświetlenie torów postojowych i wszelkie niezbędne systemy bezpieczeństwa. 

- Rosnące zadania przewozowe, zakup nowych pojazdów w perspektywie kilku najbliższych lat stał się powodem dla których posiadanie w miarę nowoczesnego zaplecza było koniecznością. Zmodernizowane zaplecze pozwoli docelowo obsłużyć 50 pojazdów – dodaje Krystyna Pękała, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej.

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej przewożą ponad 25 mln pasażerów rocznie i stanowią niezwykle istotny element systemu transportu miejskiego. W komfortowych warunkach - pociągi są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone w klimatyzację, monitoring, elektroniczną informację, kasowniki oraz automaty biletowe można nimi podróżować po Warszawie, dojechać do Lotniska Chopina i wielu podwarszawskich miejscowości - Otwocka, Legionowa, Sulejówka Miłosnej czy Pruszkowa.

Szybka Kolej Miejska jest pierwszym przewoźnikiem w stolicy, który umożliwił pasażerom naładowanie baterii telefonu, tabletu czy czytnika książek podczas podróży. Spółka uruchomiła również system powiadamiania o utrudnieniach w ruchu.

Miasto, od 2007 roku wydało na nowy tabor ponad 474 mln złotych. Na stołeczne tory trafiło w tym czasie 28 nowoczesnych pociągów: 15 z nich zakupiono (14WE – 2 szt., 27WE – 13 szt.), a kolejnych 13 wyleasingowano (19WE – 4 szt., 35WE – 9 szt.). Dla porównania: w poprzednich latach (w roku 2005) zakupiono jedynie 6 szt. pojazdów typu 14WE, za łączną kwotę 45 mln zł.

Warszawa planuje już uruchomienie kolejnych połączeń SKM – m.in. do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego.

Zobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schemat

opublikowano 27 marca 2017r.
ostatnia aktualizacja 27 marca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Odpocznij i baw się nad Wisłą

Odpocznij i baw się nad Wisłą

Wisła jest jednym z symboli miasta. Warto o tym pamiętać, szczególnie wtedy, kiedy obchodzimy Rok Wisły. Czy warszawiacy znają swoją rzekę, czy chcą i lubią po niej pływać? Letnie miesiące to znakomita okazja, żeby przywitać się z Wisłą i przy okazji zobaczyć stolicę Polski z innej perspektywy. To także doskonała okazja, by odpocząć i poczuć wiatr we włosach. W najnowszym numerze naszego Miesięcznika proponujemy wycieczkę po Wiśle. Sezon Warszawskich Linii Turystycznych się rozpoczął, więc prezentujemy pierwsze zdjęcia. Zaznaczamy, że to tylko niewielka część pięknych widoków, które czekają na pasażerów tramwaju wodnego. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską