Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Tramwaje Warszawskie z decyzją środowiskową na budowę dwóch kolejnych odcinków trasy tramwajowej do Wilanowa

Tramwaje Warszawskie z decyzją środowiskową na budowę dwóch kolejnych odcinków trasy tramwajowej do Wilanowa

Spółka Tramwaje Warszawskie otrzymała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy trasy tramwajowej do Wilanowa: odcinki D (Pole Mokotowskie – Św. Bonifacego ) i E (od św. Bonifacego - Branickiego). Spółka posiada obecnie decyzje środowiskowe na budowę trzech odcinków trasy tramwajowej do Wilanowa.

Inwestycja jest częścią projektu „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą” dla którego w dniu 30.12.2016 r. spółka złożyła wniosek o dofinansowanie ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.

W ramach inwestycji powstanie trasa tramwajowa na odcinku Pole Mokotowskie – Wilanów Zachodni. Trasa będzie biegła ul. Rakowiecką do ul. Puławskiej, gdzie połączy się z istniejącą infrastrukturą torową, i dalej ul. Goworka, Spacerową Belwederską, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej, gdzie będzie się kończyła terminalem krańcowym przy ul. Branickiego.

Długość odcinka od al. Niepodległości (Metro Pole Mokotowskie) do Wilanowa Zachodniego (kraniec między ul. Uprawną a POW) to 9,1 km. Trasa ta wraz z „odnogami” – Gagarina do Czerniakowskiej na Sielcach, św. Bonifacego do pętli Stegny oraz Branickiego do ul. Przyczółkowej – to łącznie aż 11,6 km. Budowa tej trasy to ponad 1/3 całego programu inwestycyjnego (nowych tras) do roku 2023.

Torowisko w większości będzie trawiaste – z wyjątkiem ul. Belwederskiej oraz odcinka ul. Sobieskiego do Idzikowskiego, gdzie Tramwaje Warszawskie planują wspólne torowisko tramwajowo – autobusowe. Perony przystankowe zostaną wyposażone w wiaty, ławki, instalację przystosowaną do zamontowania kamer systemu monitoringu, wygrodzenia ochronne – na peronach sąsiadujących z jezdnią rozwiązania zabezpieczające przed ochlapywaniem pasażerów oczekujących na peronach, w pozostałych miejscach ażurowe, o jednolitej formie architektonicznej zgodnej z wytycznymi projektu „Przystanek Komunikacji Miejskiej w Warszawie”. Tramwaje z Wilanowa do pl. Unii Lubelskiej dojadą w ciągu ok. 18 minut. W ramach budowy tych  odcinków zbudowane zostaną także cztery nowe podstacje trakcyjne.

Projekt jest częścią wielkiej inwestycji, jaką jest  budowa trasy szybkiego tramwaju od ul. Kasprzaka przez Dworzec Zachodni wzdłuż ulic: Bitwy Warszawskiej – Banacha – Rostafińskich – Boboli – Rakowiecka – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej, wraz z odnogą zakończoną terminalem krańcowym w  ul. Gagarina z możliwością wyprowadzenia na Siekierki, odnogą w ul. Św. Bonifacego zakończoną pętlą Stegny) oraz odnogą w ul. Branickiego również zakończoną terminalem. Trasa będzie obsługiwana taborem dwukierunkowym.

opublikowano 17 marca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Bilety dostępne niemal wszędzie

Bilety dostępne niemal wszędzie

Obecnie kupić bilety kartonikowe lub doładować Warszawską Kartą Miejską można niemal na każdym kroku. Na stołecznych ulicach stoi coraz więcej automatów biletowych, w bardzo wielu pojazdach komunikacji miejskiej można spotkać biletomaty mobilne, a tradycjonaliści w dalszym ciągu mogą wybrać się do saloniku prasowego lub jednego z Punktów Obsługi Pasażerów. Najnowszy numer iZTM poświęcamy sieci sprzedaży biletów.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską