Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Tramwaje Warszawskie z decyzją środowiskową na budowę dwóch kolejnych odcinków trasy tramwajowej do Wilanowa

Tramwaje Warszawskie z decyzją środowiskową na budowę dwóch kolejnych odcinków trasy tramwajowej do Wilanowa

Spółka Tramwaje Warszawskie otrzymała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy trasy tramwajowej do Wilanowa: odcinki D (Pole Mokotowskie – Św. Bonifacego ) i E (od św. Bonifacego - Branickiego). Spółka posiada obecnie decyzje środowiskowe na budowę trzech odcinków trasy tramwajowej do Wilanowa.

Inwestycja jest częścią projektu „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą” dla którego w dniu 30.12.2016 r. spółka złożyła wniosek o dofinansowanie ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.

W ramach inwestycji powstanie trasa tramwajowa na odcinku Pole Mokotowskie – Wilanów Zachodni. Trasa będzie biegła ul. Rakowiecką do ul. Puławskiej, gdzie połączy się z istniejącą infrastrukturą torową, i dalej ul. Goworka, Spacerową Belwederską, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej, gdzie będzie się kończyła terminalem krańcowym przy ul. Branickiego.

Długość odcinka od al. Niepodległości (Metro Pole Mokotowskie) do Wilanowa Zachodniego (kraniec między ul. Uprawną a POW) to 9,1 km. Trasa ta wraz z „odnogami” – Gagarina do Czerniakowskiej na Sielcach, św. Bonifacego do pętli Stegny oraz Branickiego do ul. Przyczółkowej – to łącznie aż 11,6 km. Budowa tej trasy to ponad 1/3 całego programu inwestycyjnego (nowych tras) do roku 2023.

Torowisko w większości będzie trawiaste – z wyjątkiem ul. Belwederskiej oraz odcinka ul. Sobieskiego do Idzikowskiego, gdzie Tramwaje Warszawskie planują wspólne torowisko tramwajowo – autobusowe. Perony przystankowe zostaną wyposażone w wiaty, ławki, instalację przystosowaną do zamontowania kamer systemu monitoringu, wygrodzenia ochronne – na peronach sąsiadujących z jezdnią rozwiązania zabezpieczające przed ochlapywaniem pasażerów oczekujących na peronach, w pozostałych miejscach ażurowe, o jednolitej formie architektonicznej zgodnej z wytycznymi projektu „Przystanek Komunikacji Miejskiej w Warszawie”. Tramwaje z Wilanowa do pl. Unii Lubelskiej dojadą w ciągu ok. 18 minut. W ramach budowy tych  odcinków zbudowane zostaną także cztery nowe podstacje trakcyjne.

Projekt jest częścią wielkiej inwestycji, jaką jest  budowa trasy szybkiego tramwaju od ul. Kasprzaka przez Dworzec Zachodni wzdłuż ulic: Bitwy Warszawskiej – Banacha – Rostafińskich – Boboli – Rakowiecka – Puławska – Goworka – Spacerowa – Belwederska – Sobieskiego – al. Rzeczypospolitej, wraz z odnogą zakończoną terminalem krańcowym w  ul. Gagarina z możliwością wyprowadzenia na Siekierki, odnogą w ul. Św. Bonifacego zakończoną pętlą Stegny) oraz odnogą w ul. Branickiego również zakończoną terminalem. Trasa będzie obsługiwana taborem dwukierunkowym.

opublikowano 17 marca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Elektrycznie znaczy ekologicznie

Elektrycznie znaczy ekologicznie











Warszawa została sygnatariuszem Inicjatywy Wdrożenia Zeroemisyjnych Autobusów, ale rozwiązania proekologiczne w warszawskiej komunikacji miejskiej są wdrażane już od jakiegoś czasu. Po stołecznych ulicach jeżdżą autobusy elektryczne, a ich udział w taborze będzie się zwiększał. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską