Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Kolejne pozwolenia na budowę metra wydane

Kolejne pozwolenia na budowę metra wydane

Stacja C5 Wola Park i tunel D5 łączący ją z przyszłą stacją Powstańców Śląskich z pozwoleniami na budowę. Dziś wydane zostały dokumenty dzięki którym możliwa będzie rozbudowa podziemnej kolei dalej na zachód stolicy.

Budowa najkrótszego z planowanych odcinków rozbudowywanej II linii metra coraz bliżej. Fragment, na którym znajdują się stacje C5 Wola Park i C4 Powstańców Śląskich zostanie wybudowany w ramach kontraktu na budowę 2,5 kilometra tuneli i prawie 300 tysięcy metrów sześciennych podziemnej kubatury. Odcinek ten jest umiejscowiony pomiędzy powstającym odcinkiem na Woli, a końcówką II nitki metra na Bemowie.

Jesteśmy coraz bliżej budowy bemowsko-wolskiego odcinka II linii metra. Wybraliśmy wykonawcę prac, czekamy na wynik kontroli uprzedniej realizowanej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, jednocześnie kompletujemy niezbędną dokumentację. Wierzę, że rozpoczęcie prac na tym odcinku to kwestia tygodni – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Dziś, 26 września, wydane zostały decyzje o pozwoleniu na budowę dotyczące stacji C5 Wola Park oraz tunelu D5 łączącego ją z przyszłą stacją Powstańców Śląskich. Wkrótce powinny zostać wydane pozwolenia dla stacji C4 Powstańców Śląskich oraz tunelu D6.

Podpisanie umowy na budowę tego fragmentu II linii metra będzie możliwe po otrzymaniu pozytywnego wyniku kontroli uprzedniej prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wówczas podpisana zostanie umowa z konsorcjum firm Gülermak i Astaldi, które zwyciężyły w przetargu na wykonawcę tego odcinka II linii metra.

Stacja C5 Wola Park powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowieskiej; stacja C4 Powstańców Śląskich także pod ul. Górczewską – po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. Za tą drugą przewidziano komorę torów odstawczych. Po wprowadzonych korektach – wyjścia z tej stacji mają prowadzić do wszystkich narożników skrzyżowania, a także na przystanki tramwajowe.

Cała M2

Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub prowadzone jest postępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami. Centralny odcinek linii M2 został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji i blisko 6 km tuneli. Obecnie trwa budowa trzech stacji na Pradze-Północ i Targówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gülermak, ok. 3,4 km. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowy ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie – od stacji Techniczno-Postojowej Mory do stacji C3 Lazurowa. To ok. 4 km trasy, które w ciągu 48 miesięcy od dnia podpisania umowy, wykona konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Firmy te zostały także zwycięzcami w przetargu budowę podziemnej kolei na Targówku. Tu w ciągu 36 miesięcy powstaną 4 km tuneli oraz stacje Zacisze, Kondratowicza i Bródno.

Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta około 150 tysięcy pasażerów.

opublikowano 26 września 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro zmienia Warszawę

Metro zmienia Warszawę

Metro ma „właściwości miastotwórcze”. Dzielnice Warszawy, do których dociera, rozwijają się szybciej, przyciągają biznes i nowych mieszkańców. Tak było na Ursynowie i Bielanach, to samo dzieje się na Woli oraz Pradze, dlatego naszym Czytelnikom postanowiliśmy przybliżyć, co zmieniło się w stolicy po wybudowaniu centralnego odcinka II linii metra. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską