Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Karta Ucznia: rodzice jeżdżą razem z dziećmi

Karta Ucznia: rodzice jeżdżą razem z dziećmi

Od 1 czerwca 2017 roku wydano już ponad 156 tysięcy Kart Ucznia. Wzrosła także liczba osób, które wyrobiły sobie warszawską kartę miejską.

Od 1 września 2017 roku, dzięki decyzji stołecznych radnych, uczniowie warszawskich szkół podstawowych i klas gimnazjalnych oraz uczniowie mieszkający w stolicy, ale uczący się poza jej granicami, mogą bezpłatnie korzystać z przejazdów Warszawskim Transportem Publicznym. Uprawnienie jest wgrywane na Kartę Ucznia na cały okres pobytu dziecka w szkole (nie dłuższy niż 4 lata) i obowiązuje na obszarze 1. i 2. strefy. Warto podkreślić, że wzory graficzne zostały zaprojektowane przez dzieci, które nadesłały swoje prace na ogłoszony konkurs.

Ta oferta cieszy się dużym zainteresowaniem. Od 1 czerwca 2017 roku wydanych zostało już ponad 156 tysięcy kart, w tym aż 13 393 sztuki nośników przekazano w tym roku – wszystkie wnioski o wydanie Karty Ucznia zostały rozpatrzone. Miało to swoje odbicie w statystykach sprzedaży biletów. Wzrosła liczba osób korzystających z WTP o ok. 189 tys. (liczba nowych kart), z czego ponad 151 tys. osób zaczęło kupować bilety (różnica ok. 30 tys. to osoby, które wgrały różne uprawnienia do bezpłatnych przejazdów). Zmniejszyła się liczba kupowanych biletów długookresowych ulgowych o 10,27 proc., bo zastąpiła je Karta Ucznia. Jednocześnie wzrosła liczba sprzedawanych biletów normalnych o 3,35 proc. Można przypuszczać, że w znacznej części są to rodzice dzieci, którzy wcześniej podwozili swoje pociechy do szkół samochodami, a teraz przesiedli się do komunikacji miejskiej.

Wprowadzenie Karty Ucznia ma stworzyć nawyk korzystania z komunikacji miejskiej przez dzieci i młodzież. W przyszłości dzisiejsi uczniowie, już jako dorośli mieszkańcy aglomeracji, powinni chętnie korzystać z Warszawskiego Transportu Publicznego. Jednym z celów było także zmniejszenie ruchu samochodów osobowych, dzięki czemu zmniejsza się tłok na ulicach, obniża poziom hałasu i emisja zanieczyszczeń.

Bezpłatne przejazdy WTP, przysługujące uczniom to znaczna ulga dla budżetów domowych. Poza tym od 1 września 2018 roku Bilety Warszawiaka obowiązują w obu strefach biletowych, a mieszkańcy okolicznych gmin płacą mniej za bilety długookresowe, dzięki rozszerzeniu oferty Warszawa+. Weekendowa, rodzinna wycieczka komunikacją miejską za miasto stała się jeszcze tańsza.

opublikowano 18 września 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Koniec roku nastraja do refleksji i skłania do podsumowań. Mijających 12 miesięcy przyniosło wiele wydarzeń ważnych dla stołecznej komunikacji: Warszawski Transport Publiczny zyskał nowe logo, na ulice wyjechały nowoczesne autobusy o napędzie hybrydowym i gazowym, a pasażerowie mogą taniej podróżować po aglomeracji dzięki Biletom Metropolitalnym i zmianom w Karcie Warszawiaka. Działo się dużo, dlatego postanowiliśmy przypomnieć Państwu, jak mijał komunikacyjnie rok 2018. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską