Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Jedna oferta w przetargu na budowę tuneli i dwóch stacji II linii metra

Jedna oferta w przetargu na budowę tuneli i dwóch stacji II linii metra

W piątek, 10 sierpnia, otwarte zostały oferty w przetargu na budowę tuneli i dwóch stacji: Wola Park oraz Powstańców Śląskich. To fragment pomiędzy obecnie budowanym odcinkiem, a końcówką II linii metra na Bemowie.

Na wykonanie tego zadania inwestor – Miasto Stołeczne Warszawa – przeznaczył kwotę 1 049 255 121,12 zł brutto. W postępowaniu złożono jedną ofertę, o wartości 959 249 940,00 zł brutto.

Ofertę złożyło Konsorcjum w składzie: Gülermak Aǧır Sanayi, Astaldi S.p.A. oraz Gülermak Sp. z o.o. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to: cena - 60%, skrócenie czasu wykonania – 8% oraz przedłużenie okresu rękojmi – 32%.

To najkrótszy z planowanych odcinków rozbudowywanej II linii metra. W ramach kontraktu wybudowanych zostanie ponad 2,5 kilometra tuneli i prawie 300 tysięcy metrów sześciennych podziemnej kubatury. Powstaną również dwie stacje roboczo nazywane Wola Park (C05) oraz Powstańców Śląskich (C04). Pierwsza z tych stacji powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowieskiej; druga również pod ul. Górczewską – po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. Za stacją przewidziano komorę torów odstawczych. Po wprowadzonych korektach – wyjścia ze stacji mają prowadzić do wszystkich narożników skrzyżowania, a także na przystanki tramwajowe.

Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem – wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub toczą się postępowania przetargowe na wybór wykonawcy. Trwa budowa odcinka z trzema stacjami na Pradze-Północ i Targówku – to ok. 3,12 kilometra trasy, a w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego powstaje ok. 3,4 kilometra podziemnej kolei również z trzema stacjami. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r.

Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowę ostatniego odcinka drugiej linii metra na zachodzie stolicy – na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory. To ok. 4 kilometrów trasy. Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 48 miesięcy od dnia podpisania umowy. Otwarte zostały także oferty w przetargu na wykonawcę ostatniego odcinka metra w prawobrzeżnej Warszawie, na Targówku – ok. 4 kilometrów trasy, trzech stacji i hali torów odstawczych. Wykonawca będzie miał na to 36 miesięcy od daty podpisania umowy.

Centralny odcinek linii M2 czyli siedem stacji pomiędzy Wolą a Pragą-Północ działa od 8 marca 2015 r. Dziennie przewozi ok. 150 tys. pasażerów.

opublikowano 10 sierpnia 2018r.
ostatnia aktualizacja 10 sierpnia 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Płacisz mniej, jedziesz dalej!

Płacisz mniej, jedziesz dalej!

Aglomeracja działa. Już od 1 września, dzięki decyzji stołecznych radnych łatwiej będzie dojeżdżać do Warszawy mieszkańcom okolicznych gmin, a warszawiacy będą mogli taniej wybrać się na wycieczkę w atrakcyjne turystycznie zakątki Mazowsza. O zaletach decyzji Rady m.st. Warszawy opowiada wiceprezydent Renata Kaznowska. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską