Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Modernizacja tablic Systemu Informacji Pasażerskiej

Modernizacja tablic Systemu Informacji Pasażerskiej

Tramwaje Warszawskie rozpoczęły modernizację i wymianę tablic Systemu Informacji Pasażerskiej na przystankach. 

Tablice Systemu Informacji Pasażerskiej pokazują godziny odjazdu tramwajów na warszawskich przystankach od 2008 roku. Wtedy pojawiły się na zmodernizowanej trasie tramwajowej w Alejach Jerozolimskich. Potem tramwajarze sukcesywnie rozszerzali system na inne trasy i dziś na przystankach są 172 tablice. Nadszedł czas na wymianę najstarszych z nich i modernizację tych nieco młodszych.

Tramwaje wymienią na nowe 27 tablic w Alejach Jerozolimskich i zmodernizują 41 w Alejach, na trasie W-Z i na Pradze (trasa Dworzec Wileński - Stadion Narodowy – rondo J. Waszyngtona). Nowe tablice będą nowocześniejsze (użycie m.in. diod RGB) i będą mogły wyświetlać więcej informacji. Modernizowane dostaną nowe szyby, będą oczyszczone i pomalowane.

Elektroniczne tablice informacyjne tramwajarze planują także na przygotowywanych do budowy nowych trasach tramwajowych. System Informacji Pasażerskiej (SIP) działa w oparciu o system informatyczny, który oblicza przewidywany czas odjazdu tramwaju na podstawie: pozycji GPS, rozkładu jazdy, prędkości i bieżących wydarzeń na trasie. Po czym wyświetla na tablicy ile jeszcze minut pozostało do odjazdu danego tramwaju. W zeszłym roku Tramwaje Warszawskie uruchomiły SIP wirtualny. Aby sprawdzić rzeczywisty czas odjazdu tramwaju z danego przystanku wystarczy zeskanować smartfonem specjalny kod QR umieszczony przy tradycyjnych rozkładach jazdy lub wejść na stronę www.tw.waw.pl/sip i wybrać odpowiednią linię tramwajową lub przystanek. System automatycznie przekierowuje użytkownika do wirtualnej tablicy odjazdów prezentującej informacje o czasach i kolejności odjazdu kolejnych tramwajów.

opublikowano 17 kwietnia 2018r.
ostatnia aktualizacja 17 kwietnia 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pracownik chętniej wykonuje swoje obowiązki kiedy czuje, że pracodawca o niego dba i stara się odpowiadać na jego potrzeby. Zarząd Transportu Miejskiego udostępnił możliwość zakupu benefitu, jakiego na rynku jeszcze nie było. Dzięki ofercie, przygotowanej przez agenta mobilności, przedsiębiorcy mogą dofinansować swoim pracownikom zakup biletu komunikacji miejskiej. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską