Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

informacje prasowe

Projekt zmian komunikacyjnych dla Wawra, Wesołej i Rembertowa

Czatowali o zmianach

Czatowali o zmianach

W dyskusji wzięło udział 85 internautów (zalogowali się również obserwatorzy). Przez dwie godziny zadawali pytania. Odpowiadali na nie pracownicy ZTM, którzy przygotowali projekt „wawerski”. Opinie pasażerów i zgłoszone przez nich propozycje zostaną przeanalizowane, a wnioski pomogą opracować ostateczny kształt zmian. Kwestie, na które nie zdążyliśmy odpowiedzieć, postaramy się wyjaśnić za pośrednictwem strony internetowej oraz profilu ZTM na facebooku.

Pasażerowie zgłaszali propozycje dotyczące m.in. przebiegu tras i częstotliwości kursowania linii. Bardzo wiele szczegółowych pytań dotyczyło obsługi komunikacyjnej poszczególnych osiedli i ulic. Choć niektórzy uczestnicy bronili obecnego stanu rzeczy, argumentując, że „jest dobrze, tak jak jest”, większość pytań miała merytoryczny charakter, a dyskusja przebiegała w kulturalnej atmosferze. Za to Państwu dziękujemy.

Czat to tylko jedna z form kontaktu z pasażerami w ramach trwających konsultacji społecznych dotyczących projektowanych zmian w układzie komunikacyjnym trzech dzielnic. Ze szczegółami projektu mieszkańcy Wawra, Rembertowa i Wesołej mogą zapoznać się na stronie www.ztm.waw.pl, a także na witrynach internetowych urzędów dzielnic. Wnioski do ZTM można zgłaszać telefonicznie na numer (22) 194-84 lub pocztą elektroniczną na adres konsultacje@ztm.waw.pl. Czekamy także na komentarze na portalu Facebook (facebook.com/ztm.warszawa). Od 6 maja w autobusach linii kursujących w rejonach objętym projektem zostały wywieszone plakaty informujące o konsultacjach.

 

Oto zapis pytań i odpowiedzi z czatu:

 

ZTM:

Witamy na czacie ZTM. Prosimy o zadawanie krótkich, merytorycznych pytań związanych z tematem "Projekt zmian komunikacyjnych dla dzielnic Wawer, Rembertów i Wesoła". Apelujemy o kulturalne wypowiedzi i przestrzeganie netykiety. Na państwa pytania będą odpowiadali pracownicy ZTM, którzy przygotowali projekt.

Nadwiśle:

Dlaczego w proponowanych zmianach dot. Wawra, jak zwykle zresztą, cierpi Nadwiśle? W wyniku reorganizacji trasy linii 142 zostanie znacznie utrudniona, dla mieszkańców obszaru między Bysławską a Strzygłowską, komunikacja z Traktem Lubelskim i z Falenicą (trzeba będzie się przesiadać)... A tam przecież również powstają nowe osiedla, nie wszyscy mają samochody.

ZTM:

Projekt zakłada wzrost częstotliwości linii 146 do 15-15-20.

Z Nadwiśla na Trakt Lubelski pozostaje linia 702 oraz jest możliwość dogodnej jednoperonowej przesiadki z linii 146 do 142 i 342.

 

wiśniowa_góra:

Gdzie 147 będzie miał przystanki mówiąc od przystanku Centrum Zdrowia Dziecka w stronę Starej Miłosnej? Gdzie i jak się będą nazywać? No i co z pętlą Wiśniowa Góra?

ZTM:

Przystanki 147 będą w miejscach założonych w projekcie budowy ul. Nowoborkowskiej.

 

Aninianin:

Dlaczego dodaje się dodatkowe wozy na linię 502, która jeździ pusta, czy nie lepiej byłoby (...) 525 do Miłosnej, a 502 wywalić?

ZTM:

Analizowaliśmy wariant przedłużenia 525 do Starej Miłosny, zrezygnowaliśmy jednak, gdyż w takim przypadku czas przejazdu uległby znacznemu wydłużeniu.

 

sylwia:

Dlaczego chcecie zmusić nas do przesiadania się do kolei... przykład z dnia dzisiejszego... skm przyjechała spóźniona ok. 5 minut.... do tego przyjechała jedna jednostka... i jak ludzie z Wesołej i jeszcze większy tłum ma się zmieścić do tej puszki... bez klimatyzacji oczywiście bo po co!!!

ZTM:

Podstawowe połączenie centrum Wesołej ze Śródmieściem zapewnia komunikacja kolejowa.

 

Georg:

Czy 143 nie może jeździć ul. Ostrobramską? Jadąc Grochowską będzie co chwila stawał na światłach. A na Okularowej będzie jednoperonowa przesiadka w 137.

ZTM:

143 ma zapewnić również połączenie Starego Rembertowa z Grochowem i komunikacją tramwajową (jak obecnie 515).

 

maciek:

Co w przypadku awarii tramwai i kolei które dosyć często się psują? Jak wtedy dostać się do Centrum?

ZTM:

Awarie dotyczą także komunikacji autobusowej. W przypadku dłuższych wyłączeń ruchu tramwajowego uruchamiana jest zastępcza komunikacja autobusowa.

 

wiśniowa_góra:

Kiedy Wiśniowa Góra dostanie jakiś jeszcze autobus...codzienne chodzenie z pętli 525 i 125 to trochę awaria bo 147 jeździ jak chce ale się psuje jak dziś na ul. Pożaryskiego

ZTM:

Według pomiarów wykorzystanie linii 147 w Wiśniowej Górze jest bardzo małe, a i tak planujemy zwiększenie częstotliwości jej kursowania.

 

Aninianin:

Co z połączeniem Zapłowiecza z Gocławiem, po likwidacji nie ma żadnego dobrego połączenia.

ZTM:

Połączenie Wawra z Gocławiem zapewniają linie 147 i 213 oraz inne linie z przesiadką.

 

sidek:

Jak często autobusy linii 137 będą podjeżdżały do Starej Miłosnej?

ZTM:

137 do Starej Miłosny przez Sulejówek co 30 minut, jak obecnie 173.

 

maciek:

Co zyskacie wprowadzając autobusy normalnogabarytowe na linię 213? Dlaczego nie mogą małe autobusy i dzięki Aleksandrów i mieszkańcy ulicy Izbickiej nie zostaną odcięci od wygodnych połączeń?

ZTM:

Autobusy na 213 zostały dostosowane do potoków pasażerskich występujących na odcinkach tworzących jej nową trasę.

 

Georg:

Czy planujecie coś zrobić z pętlą Marysin? Obecnie jest na niej zbyt mało miejsca na częste 401 i 520 oraz 215. Czy pętla zostanie rozbudowana albo jakaś linia z niej "wyleci"?

ZTM:

Z Marysina planujemy wycofać linię 215, wydłużając jej trasę do Aleksandrowa. Analizowane są możliwości rozbudowy pętli.

 

Aninianin:

Czy dałoby się przyspieszyć linię 525 wycinając część przystanków, bo obecnie omija ona tylko jeden przystanek?

ZTM:

Tak, rozważamy przyspieszenie linii 525 na Trasie Łazienkowskiej.

 

Wawer_521:

Cały ztm stawia na kolej (...) a co jak spadnie później śnieg i zasypie tory? Paraliż całej Warszawy dzięki wam w zimie??

ZTM:

Ostatnie opady śniegu pokazały, że „stanęła” przede wszystkim komunikacja autobusowa

 

Georg:

Czy jest możliwość przyspieszenia kilku linii przyspieszonych (520,523,525)? Obecnie 520 i 523 są pseudoprzyspiechami i omijają bardzo niewiele przystanków.

ZTM:

Planujemy przyspieszenie 523 na Trasie Łazienkowskiej.

 

115:

Czy linia 215 nie może jeździć do Aleksandrowa przez Falenicę, tak jak obecnie 115?

ZTM:

W Aleksandrowie będzie 213 (12-15-15) oraz 215 (20-30-30).

 

Aninianin:

Dlaczego nie puścicie linii 119 tak jak od zawsze miała kursować przez Kadetów, co skróciłoby czas przejazdu znacznie?

ZTM:

Wiele osób korzysta z linii 119 na ulicy Bronowskiej, a na Kadetów planujemy linię 213 o zwiększonej częstotliwości (12-15-15).

 

sergio:

Dlaczego zastępujecie linie 515 i 415 linią zwykłą czyli 143, która będzie jeździła dłużej o co najmniej 10 minut? Na trasie Łazienkowskiej jeżdżą 182 co 10 minut, 523 oraz 188. Moim zdaniem zastępowanie 515 i 415 linią 143 jest bez sensu, bo tylko wydłuży pasażerom podróż do Metra Politechnika.

ZTM:

Linię 515 planujemy przekształcić na 143 ze względu na małą liczbę pomijanych przystanków, o których uruchomienie postulują pasażerowie. Dzięki wysokiej częstotliwości 143 czas podróży do centrum będzie krótszy niż linią 515.

 

maciek:

Czemu 215 nie częściej? Wysiadając w Radości z kolei trzeba będzie czekać 20 min na pociąg. Przez ten czas można przejść 3/4 ulicy Izbickiej.

ZTM:

Trasy linii 213 (wysoka częstotliwość, duży tabor) i 215 (niższa częstotliwość, mały tabor) zostały w południowej części Wawra dostosowane do potoków pasażerskich i infrastruktury drogowej.

 

adam7878:

My mieszkańcy Niemcewicza i okolicznych ulic nie mamy bezpośredniego dojazdu do PKP czy to w Wesołej czy w Rembertowie.

ZTM:

Przeprowadzone pomiary wykazują, że planowana linia 137, co 10 minut w szczycie i co 15 poza, zapewni wystarczający poziom obsługi ul. Niemcewicza.

 

Warszawiak:

Czy linia 143 będzie miała taka samą częstotliwość kursowania co 515 i kończyła ostatnim kursem zjazdowym po 22?

ZTM:

143 będzie kursowała 10-15-15, a więc znacznie częściej niż 515.

 

sidek:

Jaka będzie częstotliwość linii z PKP WAWER do PKP RADOŚĆ?

ZTM:

Częstotliwość linii 342 będzie na razie wynosiła 30 minut i będzie dostosowana do rozkładu SKM.

 

Krzych:

216 chcecie połączyć z 183, ale nikt nie zwraca uwagi na pętlę w Wesołej Zielonej, że jest ona tylko dla małych pojazdów nie nadających się dla długiej linii 183.

ZTM:

Przejazd techniczny wykazał, że pętla Zielona umożliwia zawracanie autobusów standardowych (12 m).

 

Bestyj:

Jaka jest szansa, by trasę linii 113 (521) wydłużyć do centrum? To jest dosłownie kilka przystanków więcej, a znacznie ułatwi sytuację osób z Falenicy / Miedzeszyna.

ZTM:

113 zapewni dojazd do komunikacji tramwajowej (Gocławek).

 

Wawer_521:

(...) CO Z PORANNYM TŁOKIEM Z GROCHOWA <9/24>? KASOWANIE LINI 521 DAJE PROBLEM NIE MIESZCZENIA SIE LUDZI PRZESIADAJĄC SIE PODOBNO WYGODNIE DO CENTRUM. WIEC NIE MOZNA SKASOWAĆ 521 BO LUDZIE SIE NIE ZMIESZCZA DO TRAMWAJÓW

ZTM:

Pomiary wykazały, że godzinowe wykorzystanie linii 9 i 24 na Rondzie Waszyngtona w szczycie porannym w kierunku centrum wynosi odpowiednio 70 i 44 proc., ponadto większość pasażerów 521 z Wawra do centrum pojedzie pociągiem.

 

Aninianin:

Dlaczego wzmacniacie muchowóz jakim jest 502?

ZTM:

Linia 502 przejmie funkcję linii 411 w Starej Miłośnie

 

maciek:

Ile czasu będziemy stali w na przystankach w Radości wysiadając z 213 bądź kolei w oczekiwaniu na 215?

ZTM:

215 ma kursować w szczycie częściej niż obecnie, tj. co 20 minut

 

Joasia:

W dalszym ciągu ztm nie zaproponował przejazdu Wiatraczna – Falenica. Co z tym połączeniem?

ZTM:

Wiatraczna - Falenica - linia 113 (10-15-15)

 

Georg:

A czy zwiększona zostanie częstotliwość 523 w międzyszczycie i w święto? Kiedy?

ZTM:

Tak, planujemy zwiększyć częstotliwość 523.

 

maciek:

(...) na odcinku ulicy Izbickiej 215 nie będzie kursowało częściej niż obecne 213. Dlaczego?

ZTM:

Z przeprowadzonych pomiarów wynika, że na ul. Izbickiej jest niewielki potok pasażerski. Według projektu tą ulicą będą jeździły dwie linie 215 i 161.

 

wolak:

Czy nie można byłoby pozostawić w Wesołej-Zielonej linii przyśpieszonej, przedłużając np linię 514 do Woli Grzybowskiej ?

ZTM:

Autobusy przegubowe obsługujące obecnie 514 są bardzo słabo wykorzystane na terenie Wesołej.

 

MistrzR2:

Czy jest szansa zrobić coś z 401, bo na Marysinie na taką linię nie ma miejsca na pętli.

ZTM:

Tak, analizujemy podział linii 401 na dwie ze względu na bardzo długą trasę i coraz większe opóźnienia.

 

Aninianin:

Kiedy wreszcie 125 będzie skrócone do Wiatracznej?

ZTM:

W dalszej przyszłości rozważamy skrócenie 125 do Wiatracznej lub Dworca Wschodniego.

 

Joasia:

Linia 113 jaki będzie miała czas przejazdu ? Zapewne zwiększy się dwukrotnie niż czas przejazdu 521

ZTM:

Czas przejazdu 113 z Falenicy do Wiatracznej będzie niemal identyczny jak obecnie 521. 521 obsługuje praktycznie wszystkie przystanki na tym odcinku.

 

115:

Jeśli na Izbickiej jest mały potok pasażerski (będą jeździć puste autobusy) to po co tam kierować dwie linie? Nie lepiej zostawić 215 do Falenicy i Aleksandrowa?

ZTM:

215 musi jechać Izbicką, aby zapewnić komunikację na Zagórzańskiej.

 

Hawk:

Wszystko pięknie co do 514 i 137, tylko zapominacie o tym, że o ile na terenie Wesołej jest może małe obłożenie, o tyle na odcinku Wiatraczna - Zielona, w ciągu dnia nieraz ciężko się wcisnąć do jeżdżącego 173.

ZTM:

Z Wiatracznej do Zielonej będą dwie linie 137 i 183. Każda o częstotliwości 10-15-15.

 

Aninianin:

Jaka będzie częstotliwość docelowa pociągów na otwockiej linii?

ZTM:

Będziemy zabiegać o poprawę oferty na linii kolejowej do możliwie najwyższego poziomu.

 

Georg:

Czy 113 pomieści się na krańcach: FALENICA będzie miała 3 linie, a Wiatraczna już dziś ma duże obłożenie.

ZTM:

Na pętli Falenica linia 113 zastąpi 521

 

prażanka:

Planowane zmiany w rejonie pętli Błota i osiedla Nadwiśle bardzo utrudnią życie! Proszę o zwiększenie planowanej częstotliwości 161 - co 30 minut to stanowczo za rzadko jak na „dogodne” połączenie z pociągami w Falenicy!!!

ZTM:

Przeprowadzone pomiary wykazują minimalne potoki pasażerskie na osiedlu Błota.

 

Krzych:

Dlaczego z Wesołej po likwidacji linii 514 dojazd na lotnisko i dzielnice południowe wydłuży się o 20 minut ze względu na dodatkowe przesiadki?

ZTM:

Z Wesołej dojazd na lotnisko będzie zapewniać wydłużona linia SKM S2.

 

Krzych:

Kiedy będzie wydłużona linia S2 na lotnisko - za rok? (jeszcze jest w budowie stacja na lotnisku)

ZTM:

S2 na lotnisko ma ruszyć w grudniu tego roku.

 

Grzegorz:

Czy nie jest ekonomiczne zwiększenie częstotliwości linii 514 do 10 min w szczycie (+ całkowita rezygnacja z 173, 183)?

ZTM:

Autobusy przegubowe konieczne na trasie Łazienkowskiej jeżdżą niewykorzystane na terenie Wesołej, dlatego rozwijamy linie dowozowe do tramwaju i kolei.

 

prażanka:

Zwiększenie częstotliwości 146 nic nie da - na Wale Miedzeszyńskim nie ma bus-pasów, autobusy stoją w korkach. Lepiej ułatwić dojazd do pociągu. Czy możliwa jest krótka linia kursująca Błota-PKP Falenia?

ZTM:

Połączenie Błota - PKP Falenica zapewni linia 161.

 

Chcę_L15:

Może by tak linię L15 uruchomić?

ZTM:

Linie typu L kursują poza granicami Warszawy.

 

Warszawiak:

Można się dowiedzieć dlaczego pasażerom każecie przesiadać się do SKM czy pociągów a likwidujecie linie autobusowe ? I te przesiadki, czy aż tak zarobicie na tych przesiadkach?

ZTM:

Na przesiadkach zyskuje pasażer, który szybciej dojedzie do celu.

 

Grzegorz:

Czy nie jest ekonomiczne zwiększenie częstotliwości linii 514 do 10 min w szczycie (+ całkowita rezygnacja z 173, 183, 315)? No, dobra. Dorzucę jeszcze połowę kursów 216 - bo to praktycznie ta sama trasa. Do Wiatracznej przesiadka na Okularowej lub Płowieckej, a trasę Dw. Wschodni mógłby wtedy obsługiwać nowy autobus niepodatny na opóźnienia, które ma obecnie 173 i 315.

ZTM:

173, 183, 315 mają obecnie różne przebiegi tras i nie mogą być zastąpione jedną linią.

 

Krzysiek_S:

Jaki tabor na 342?

ZTM:

Na 342 początkowo tabor typu mini.

 

Georg:

(...) może 113 warto wydłużyć do Błot?

ZTM:

113 do Błot – rozważymy.

 

Jezus:

A na 113 tabor 12 metrów czy 15/18?

ZTM:

Na 113 tabor 15-metrowy.

 

Krzysiek_S:

A na 142 lub 119?

ZTM:

Na 142 i 119 tabor 12-metrowy.

 

Grzegorz:

Jakimi autobusami będzie obsługiwane nowe 183 (chodzi mi o możliwości zawracania w Zielonej)?

ZTM:

Pętla Zielona jest dostosowana do zawracania autobusami 12 m.

 

regal:

147 powinien dojeżdżać do pętli Stara Miłosna, ale nie kończyć tam (ponoć się nie zmieści z uwagi na ograniczone miejsce i kończenie tutaj innych linii), tylko zawracać i stawać na proponowanej pętli na skrzyżowaniu ulic Jana Pawła II, Nowoborkowskiej i Torfowej. Tylko wtedy w pełni skorzystają z niego mieszkańcy Starej Miłosny. Dojazd najpierw 198, a potem przesiadka do 147 jest bez sensu.

ZTM:

147 ma kończyć na Macierówce z uwagi na długą zatokę przystankową na ul. Nowoborkowskiej przed ul. Jana Pawła.

Przy rozpoczynaniu kursów do Dworca Wschodniego nie wykluczamy objechania osiedla Stara Miłosna.

Po postoju może objechać osiedle jadąc w kierunku Dw. Wschodniego

W projekcie nie założyliśmy objazdu osiedla, czekamy na głosy mieszkańców.

 

Georg:

Czy nie dałoby się projektu wawerskiego wprowadzić wcześniej? Np. w wakacje. Wtedy utrata 514 i 521 nie byłaby aż taka bolesna, bo dużo osób byłoby nieobecnych.

ZTM:

Do października trwają remonty, co angażuje tabor dla linii zastępczych, ponadto obecnie trwają konsultacje społeczne.

 

rafal:

Czy jest planowana jakaś linia z dojazdem do Utraty od strony ul. Chełmżyńskiej?

ZTM:

Obecnie nie jest planowana linia do Utraty od strony Chełmżyńskiej.

 

Aninianin:

Planujecie zwiększenie częstotliwości 525?

ZTM:

Obecnie nie planujemy zmiany częstotliwości kursowania 525.

 

Krzych:

Czy 137 może mieć pętlę na pl. Hallera. Dałoby to dojazd do dworca Wileńskiego i przesiadkę w kierunku Białołęki.

ZTM:

137 pojedzie do Dworca Wschodniego od strony Lubelskiej, do Dworca Wileńskiego -przesiadka do tramwaju.

 

Jezus:

Dlaczego w projekcie wawerskim nie ma nic o 401?

ZTM:

401 na razie pozostaje bez zmian.

 

prażanka:

(...) dlaczego została zmieniona trasa 142? Błota, osiedla przy Nadwiślu, Wiślanego Nurtu, Krokusów i Przylaszczkowej mają utrudniony dojazd na Pragę Płd. i tylko stracą na zmianach. Zmniejszona częstotliwość 161, brak 142, 702 jeżdżące co 60 min... a w końcu to też 1 strefa biletowa i mieszkają ludzie, a nie "minimalny potok pasażerski"!

ZTM:

Nowe osiedla przy ul. Przewodowej oraz celowość dojazdu do pociągu spowodowały zmianę trasy linii 142. Na odcinku Wału Miedzeszyńskiego, z którego będzie wycofana, pozostaje 146, której częstotliwość będzie zwiększona.

 

458813:

A czy 119 na Dolnej jest zapowiedzią zmian na 130?

ZTM:

130 na razie pozostaje bez zmian.

 

Aninianin:

Czy wiecie, że 119 na Bobrowieckiej jest w szczycie niezabieralne i że są tam dantejskie sceny na przystanku?

ZTM:

Planujemy zwiększenie częstotliwości 119.

 

Aninianin:

Najważniejsza sprawa: 90 procent mieszkańców nic o planach reformy nie wie, słaba informacja...

ZTM:

We wszystkich liniach autobusowych na terenie Wawra, Wesołej i Rembertowa są zamieszczone ogłoszenia, informujemy także przez stronę internetową, za pośrednictwem mediów i urzędów dzielnic.

 

Łukasz:

Kiedy zmiany mają wejść w życie?

ZTM:

Planowany termin - koniec roku.

 

Łukasz:

Czemu tak późno - wakacje zawsze były dobrym terminem. Z praktyki wiadomo czym później tym więcej pomysłów się pojawia.

ZTM:

Projekt wymaga dodatkowego taboru, który do późnej jesieni będzie zaangażowany do obsługi linii zastępczych (remonty).

 

Grzegorz:

Czy wraz z kierowaniem ludzi z Wesołej i Nowego Rembertowa do 520 możliwe jest ograniczenie przystanków na Trasie Łazienkowskiej (Międzynarodowa, Rawar, Rozbrat...) - ten autobus i tak będzie już pełny.

ZTM:

Dążymy do uporządkowania układu przystanków na Trasie Łazienkowskiej dla linii przyspieszonych. Temat przystanków na 520 wymaga analizy wszystkich pozostałych linii na TŁ.

 

maciek:

Co powiecie na puszczenie 215 do Falenicy zamiast do Aleksandrowa? Pozwoli w jakimś stopniu załagodzić stratę 213, które pozwalało mieszkańcom Zagórzańskiej i Izbickiej dojechać na zakupy do Falenicy.

ZTM:

Minusem takiego rozwiązania jest konieczność przejazdu przez tory, co powoduje nieregularne kursowanie.

 

prażanka:

A propos torów - czy 161 nie może mieć przystanku PRZED przejazdem w Falenicy a nie ZA nim? Np. tam gdzie i obecnie 521?

ZTM:

Organizacja ruchu uniemożliwia skręt z Patriotów w lewo na przejazd przy stacji PKP Falenica.

 

Grzegorz:

Czy nie lepiej było by zamiast wydłużonych kursów 173 ze woli Grzybowskiej do Starej Miłosny zrobić oddzielny autobus, coś na kształt 216 skomunikowanego z SKM, czekający w miarę blisko stacji PKP. Przysporzyłoby to nowych chętnych do SKM-ki w tym również ze Starej Miłosny i odległych zakątków Sulejówka. 173 jest teraz dość podatny na opóźnienia w korkach, a układ komunikacyjny byłby bardziej przejrzysty.

ZTM:

Rozważaliśmy takie rozwiązanie, ale wymaga ono dodatkowego taboru oraz rozcina połączenia zapewniane obecnie przez 173.

 

Aninianin:

Czy naprawdę 147 nie może wjeżdżać głębiej w Miłosną?

ZTM:

Warunki techniczne umożliwiają obsługę całego osiedla Stara Miłosna linią 147 jedynie w kursach w kierunku Dw. Wschodniego.

 

Radomiak_R-2:

Kiedy pętla przy Tarasach (Centralny) wróci do użytkowania i czy na swoje miejsce wróci tam 502?

ZTM:

To pytanie nie na temat, ale odpowiadamy: według zapewnień wykonawcy, pętla powinna być przywrócona do użytku pod koniec maja. 502 planujemy pozostawić na pętli Metro Politechnika.

 

Krzysiek_S:

Czy będą dodatkowe przystanki dla 215 w zespole Napoleona Bonaparte, żeby można się było przesiąść ?

ZTM:

Podejmiemy działania mające na celu uruchomienie dodatkowych przystanków Napoleona Bonaparte.

 

Fruk:

Dlaczego pętla na Gocławiu nie mogłaby pełnić roli punktu przesiadkowego - mogłaby służyć za punkt przesiadkowy z linii z centrum na linie w kierunku poszczególnych części Wawra? Takie przesiadki raczej byłyby korzystne.

ZTM:

Przesiadki na Gocławiu proponujemy pasażerom linii 213.

 

Fruk:

Odnośnie 119 - dla znacznego obszaru to jedyna linia na lewy brzeg Wisły - czy nie mogłaby dojeżdżać do Centralnego albo chociaż do Politechniki? Jak się przesiąść na 175 na lotnisko?!

ZTM:

119 jeżdżące na obecnej trasie jest bardziej punktualne (mniej narażone na korki) niż gdy jeździło na Dw. Centralny.

 

Aninianin:

Czy ZTM planuje buspas pomiędzy Metrem Politechnika a Marszałkowską? Tam w szczycie autobusy utykają na 10 minut...

ZTM:

Na Waryńskiego nie jest obecnie planowany buspas - pod tą ulicą jest metro.

heretico:

To po co na Waryńskiego autobusy?!

ZTM:

Dlatego na Waryńskiego ograniczamy liczbę linii tranzytowych.

 

Grzegorz:

A może by tak 183 z Zielonej i Nowego Rembertowa do Wiatracznej poprowadzić Trasą Łazienkowską? Tej trasy jeszcze nie ma, a byłaby wygodna przesiadka np. do 182.

ZTM:

183 zapewnia wygodną jednoperonową przesiadkę do 520 na przystanku Okularowa.

 

kat:

Czemu nie ma planów, aby wschodnią nitką ul. Patriotów jeździł autobus od Międzylesia aż do Wawra - nie ma tam niczego, trzeba przechodzić przez tory do 521.

ZTM:

Na ulicy Szpotańskiego po wschodniej stronie torów nie ma przystanków autobusowych.

kat:

Może zrobić przystanki, w czym jest problem? Na mrówczej też kiedyś nie było i autobusy teraz tam jeżdżą.

ZTM:

Budowa przystanków należy do zarządcy drogi.

 

Krzysiek_S:

119 ma bardzo słabe wykorzystanie na odcinku metro - Rakowiecka kościół , czy dałoby się jakoś odzyskać cenne minuty na tym odcinku np. poprzez puszczenie w jedną stronę prosto Rakowiecką?

ZTM:

119 dowozi do stacji metra Pole Mokotowskie, najbliższą pętlą jest Rakowiecka-Kościół.

 

MiChał_Ochota:

Czemu trzeba kasować linię 521, łączącą Szczęśliwice z Wiatrakiem? Mieszkam przy samej pętli na Szczęśliwicach, codziennie tłumy jeżdżą tym autobusem, a na centrum wsiada nowy tłum i jedzie dalej - na Wawer. Bardzo często korzystam z tej linii, jest wygodna, łatwo i szybko mogę nią dojechać do centrum. Autobusy są pełne i nie widzę powodu by ją kasować, proszę o wyjaśnienie.

ZTM:

Podstawowe połączenie Ochoty z Centrum i Wiatraczną zapewnia komunikacja tramwajowa.

 

GGG:

Dlaczego 119 ma być zabrane z Lucerny - jak z tej ulicy dojechać z małym dzieckiem do przedszkola czy Centrum Zdrowia Dziecka? Powstały na tej ulicy nowe przystanki.

ZTM:

Na Lucerny planujemy zwiększenie liczby kursów (obecnie w szczycie są trzy kursy 213 i trzy kursy 119, po zmianach będzie 5 kursów 213 i dwa kursy 342 na godzinę)

 

Janek:

A co z bezpośrednim dojazdem do Instytutu Kardiologii w Aninie? Konkretnie chodzi mi o ulice: Alpejską i Wierzchowskiego, ewentualnie ul. Poprzeczną IX i wschodnią część ul. K. Szpotańskiego. Kiedyś obiecaliście też uruchomienie linii po mniejszych uliczkach Wawra i co z tym pomysłem?

ZTM:

Ul. Alpejska, Wierzchowskiego i Poprzeczna IX nie są dostosowane do kursowania linii autobusowych.

 

pawcio:

Czy rozważane są możliwości poprawy przesiadki w węźle Wiatraczna z linii zapłowieckich w linie tramwajowe? Konieczność objeżdżania ronda nie zachęca do przesiadek. 9 i 24 kursują z Gocławka, ale już w kierunku Grochowskiej na Gocławku jest tylko 3, a 26 i 28 mają pętlę właśnie na Wiatracznej.

ZTM:

Podstawowo zachęcamy do przesiadek do tramwaju na pętli Gocławek.

 

cygan11:

Dla odmiany może coś o Rembertowie. Czy w związku z likwidacją 415 (chodzi o odcinek Mokry Ług-Ratusz) zostanie zwiększona częstotliwość kursowania 153?

ZTM:

Pomiary wykazują, ze linia 153 kursująca co 10 minut zabierze wszystkich chętnych (po wprowadzeniu projektu przeprowadzimy kolejne obserwacje).

 

Aninianin:

Czy planowany jest buspas na Płowieckiej i Czecha?

ZTM:

Obecnie nie jest planowany buspas na Płowieckiej i Czecha.

 

MiChał_Ochota:

Nie widzę pomysłu jak można rozładować ruch w zatłoczonych tramwajach i autobusach na linii Zawiszy - Centrum, ale skasowanie linii 521 na bank tego nie rozwiąże...

ZTM:

Z dzielnic, z których istnieje sprawne połączenie szynowe z centrum, nie ma potrzeby utrzymywania dublującego go połączenia autobusowego.

 

georg:

Czy na 153 jest możliwość zwiększenia częstotliwości? Mieszkańcy skarżą się, że autobusy są przeładowane. Czy można ewentualnie zwiększyć tabor?

ZTM:

Przeprowadzimy kolejne obserwacje 153, dotychczasowe wykazują, że jest wystarczająca podaż miejsc.

 

mw:

Ma być 413 do Centrum czy nie? Bo tak pojawia się i znika...

ZTM:

Opublikowany projekt nie zakłada uruchomienia linii 413.

 

wolodia:

Czy 137, jeśli wróci do Wesołej, musi jeździć do Dw. Wschodniego? Nie da się go skrócić do ronda Wiatraczna? Czy jest to uwarunkowane planowanym skasowaniem 115?

ZTM:

137 do Dw. Wschodniego ma zastąpić 115 i 315, ponadto na Wiatracznej nie będzie już miejsca na dodatkową linię.

 

mw:

W takim razie jak zamierzają Państwo wyrównać i tak już kulejącą podaż miejsc w szczycie, na ciągu Wiatrak – Waszyngtona - Jerozolimskie?

ZTM:

Według przeprowadzonych pomiarów na przystanku Rondo Waszyngtona w kierunku centrum w godzinie szczytu porannego wykorzystanie linii 9 wynosi 70 proc. a 24 – 44 proc.

 

Fruk:

Kwestia dotyczy Wawra - Panowie z ZTM - jednej rzeczy zabrakło mi w opisie projektu - założeń do poprawy komunikacji z lewą strona Wisły. To kierunek ważny dla większości mieszkańców Wawra. Tymczasem tylko 119 przekracza wielką wodę i do tego bocznymi drogami dociera jedynie do Rakowickiej. To wydaje się niewystarczającym rozwiązaniem. Może coś puścić z Wawra Łazienkami, albo Poniatowskim? Może z wielu linii łączących dzielnicę z Wiatraczną coś udało by się przerzucić na druga stronę Wisły?

ZTM:

Planujemy zwiększenie częstotliwości kursowania 119 oraz uproszczenie jej trasy w Wawrze w celu uatrakcyjnienia tego połączenia.

 

ZTM:

Dziękujemy za udział w czacie, podsumujemy zgłoszone przez Państwa sygnały i opinie, na pytania na które nie zdążyliśmy odpowiedzieć postaramy się odpowiedzieć za pośrednictwem naszej strony internetowej i facebooka.

 

 

opublikowano 11 maja 2011r.

zaplanuj podróż

kalandarz
Karta Warszawiaka i Karta Młodego Warszawiaka Katalog zniżek Karty Warszawiaka i Karty Młodego Warszawiaka

newsletter

#metro2

#metro2

Dobiega końca budowa centralnego odcinka II linii metra. Na zakończenie tej inwestycji czekamy z niecierpliwością nie tylko ze względu na powstanie nowej trasy podziemnej kolejki. Przez ponad trzy lata mieszkańcy Warszawy zmagali się z powodu budowy z ogromem komunikacyjnych utrudnień. Zamknięte dla ruchu zostały przecież kluczowe arterie – Świętokrzyska, Prosta, część ulicy Targowej. Trasy niektórych linii autobusowych i tramwajowych zostały skrócone, część linii zawieszono, kilka połączono z innymi. Trasa WZ i most Śląsko-Dąbrowski stały się komunikacyjnym korytarzem. Znaczna część pasażerów musiała więc diametralnie zmienić swoje dotychczasowe komunikacyjne przyzwyczajenia. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską