Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

bilety i opłaty

o sieci sprzedaży

Sieć sprzedaży biletów ZTM obejmuje:

Zakup biletów jednorazowych w pojazdach - sprzedaż przez prowadzących pojazdy

Sprzedaż biletów w pojazdach odbywa się na szczególnych zasadach opisanych w Regulaminie przewozu

  • W autobusach i tramwajach pasażer może nabyć bilet jednorazowy przesiadkowy u prowadzącego pojazd tylko podczas postoju na przystanku.
  • W przypadku opóźnienia pojazdu o więcej niż trzy minuty w stosunku do rozkładu jazdy prowadzący pojazd może odmówić sprzedaży biletów.
  • Pasażer powinien przygotować odliczoną kwotę (bez potrzeby wydawania reszty przez prowadzącego pojazd).
  • W pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej bilety można kupić w automatach. Od 1.01.2012 r. obsługa pociągu nie prowadzi sprzedaży biletów.
  • Zakupiony bilet należy niezwłocznie skasować w najbliższym kasowniku - dowodem opłaty za przejazd jest tylko bilet skasowany.

Automaty biletowe w pojazdach

Zarząd Transportu Miejskiego sukcesywnie rozwija sieć automatów biletowych w pojazdach. Obecnie są już zamontowane we wszystkich pociągach SKM, w nowych tramwajach oraz w wielu autobusach, w tym przydzielonych do obsługi linii 175, kursującej na Lotnisko Chopina.

Przypominamy

Brak  możliwości kupna biletu w mobilnych automatach lub u obsługi pojazdu nie zwalnia pasażera z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu. Sprzedaż biletów  w pojazdach jest jedynie uzupełnieniem  stacjonarnej sieci sprzedaży.

Osoby korzystające z warszawskiej komunikacji miejskiej mają do dyspozycji trzy rodzaje automatów biletowych: stacjonarne, mobilne i pojazdowe.

Wybierz biletomat o którym chcesz się dowiedzieć lub zejdź w dół

informacje o biletomatach stacjonarnych

informacje o biletomatach mobilnych

informacje o biletomatach pojazdowych
biletomaty stacjonarne
biletomaty mobilne
biletomaty pojazdowe

 

 

 


Stacjonarne automaty biletowe

Przejdź do:

Lokalizacje

Obecnie w Warszawie i sąsiadujących z nią miejscowościach ustawionych jest ponad 300 automatów biletowych. Większość znajduje się w Warszawie, przede wszystkim przy stacjach metra, przystankach kolejowych oraz węzłach przesiadkowych.

Wyszukiwarka stacjonarnych automatów biletowych

Jak wyglądają?

Bilety obsługiwane przez firmę Mennica Polska:

zdjęcie biletomatu stacjonarnego   zdjęcie biletomatu stacjonarnego

Biletomaty obsługiwane przez firmę ASEC:

zdjęcie biletomatu obsługiwanego przez firmę ASEC   zdjęcie biletomatu obsługiwanego przez firmę ASEC

Prezentujemy krótki film instruktażowy dotyczący obsługi stacjonarnego automatu biletowego. Film, przygotowany przez firmę ASEC S.A. (jednego z  operatorów tych urządzeń), w jasny i prosty sposób prezentuje - krok po kroku - budowę biletomatu, a także sposób zakupu biletu kartonikowego oraz kodowanego na Warszawskiej Karcie Miejskiej.

Wersje językowe instrukcji obsługi:

  • polska
  • angielska
  • niemiecka
  • rosyjska

Biletomaty obsługiwane przez firmę ASEC:

20161209_070925_320   20161209_070936_320

Wersje językowe instrukcji obsługi:

  • polska
  • angielska
  • niemiecka
  • rosyjska

Sposób płatności

  • gotówka
  • karta płatnicza

zdjęcie płatności gotówką   zdjęcie płatności bilonem

Uwaga!
Stacjonarne automaty biletowe wydają resztę – nie trzeba mieć odliczonej kwoty!

Płatności należy dokonywać nominałami zbliżonymi do kwoty należnej za wybrane bilety.
Automat sugeruje jakimi banknotami i monetami można płacić za transakcję.

Rodzaje sprzedawanych biletów

  • wszyskie bilety kartonikowe (czasowe, jednorazowe przesiadkowe, krótkookresowe)
  • bilety długookresowe imienne kodowane na Warszawskiej karcie Miejskiej, karcie City Handlowy, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej i Elektronicznej Legitymacji Doktoranckiej
  • bilet seniora

Reklamacje

W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z operatorem biletomatów:

  • Mennica Polska S.A.
    Centrum Obsługi Klienta - stacja metra Świętokrzyska lokal 1000E
    godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 8.00-18.00
    telefon: +48 22 656 41 00
    e-mail: cok@strefa.waw.pl
  • ASEC S.A.
    Biuro Obsługi Klienta - stacja metra Centrum lokal 2009C
    godziny otwarcia: poniedziałek-piątek 9.00-18.00
    telefon: +48 22 620 01 00
    infolinia: 801-789-405
    wsparcie techniczne: 661-010-874
    e-mail: bok@asec.com.pl

 

 

 

Mobilne automaty biletowe

Przejdź do:

Lokalizacje
Biletomaty zlokalizowane są w wybranych autobusach, w niskopodłogowych tramwajach Pesa Swing oraz Jazz a także we wszystkich pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej.
Pojazdy w których umieszczone zostały mobilne automaty biletowe są oznaczone specjalnym piktogramem informującym o automacie biletowym oraz o sposobie płatności (tylko monety). Piktogram umieszczony jest zawsze przy drugich drzwiach autobusu i tramwaju a w pociągu Szybkiej Kolei Miejskiej przy drzwiach zlokalizowanych najbliżej automatu biletowego.

Uwaga!
Bilet kupiony w mobilnym automacie biletowym należy skasować w kasowniku niezwłocznie po zakończeniu transakcji!

bilet zakupiony w biletomacie mobilnym należy niezwłocznie skasować w kasowniku


Piktogram informujący o biletomacie mobinym:

piktogram - oznaczenie biletomatu na pojeździe mobilny

Jak wyglądają?

 zdjęcie biletomat w tramwaju   zdjęcie biletomat w pociągu SKM

Sposób płatności

  •  tylko monety

zdjęcie płatność wyłącznie gotówką   zdjęcie automat wydaje resztę

Uwaga!
Mobilne automaty biletowe wydają resztę – nie trzeba mieć odliczonej kwoty!

Wersje językowe instrukcji obsługi:

  • polska
  • angielska
  • niemiecka
  • rosyjska

Rodzaje sprzedawanych biletów

  • wszyskie bilety kartonikowe (czasowe, jednorazowe przesiadkowe, krótkookresowe)

Reklamacje

W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z Punktem Obsługi Pasażerów ZTM lub przez nasz formularz kontaktowy bądź pod numerem infolinii miejskiej 19115 (24h)

Kontakt do operatorów biletomatów:

Faktury za bilety

Fakturę za bilet zakupiony w automacie mobilnym można odebrać w zależności od przewoźnika:

  • W przypadku autobusów MOBILIS należy zgłosić się w każdy czwartek w godzinach 12.00-15.00 w Sekretariacie Biura Zarządu pod adresem:

          Posag 7 Panien 1,
          Diamond Business Park, budynek B, piętro 1,
          02-495 Warszawa

          tel. 22 478 21 74/ fax. 22 478 21 76

  • W przypadku tramwajów należy złożyć wniosek w POP ZTM.

Podając:

- datę zakupu biletu/ów oraz jeśli został/y skasowany/e to datę, godzinę i linię na której został/y skasowane (informacje widoczne po skasowaniu biletu)

- pełny numer seryjny biletu/ów

- nominał biletu/ów

- dane identyfikacyjne nabywcy (nazwa, adres, NIP)

 

 

 

Pojazdowe automaty biletowe

Przejdź do:

Lokalizacje
Biletomaty zlokalizowane są w wybranych autobusach Miejskich Zakładów Autobusowych (o czterocyfrowych numerach bocznych rozpoczynających się cyframi od 1 do 8) oraz przewoźników prywatnych Mobilis (o czterocyfrowych numerach bocznych rozpoczynających się cyframi 92 i 98) oraz Arriva (o czterocyfrowych numerach bocznych rozpoczynających się cyframi 94). Pojazdy w których umieszczone zostały mobilne automaty biletowe są oznaczone specjalnym piktogramem informującym o automacie biletowym oraz o sposobie płatności (tylko karta). Piktogram umieszczony jest zawsze przy drugich drzwiach autobusu.

Piktogram informujący o biletomacie pojazdowym:

piktogram - oznaczenie biletomatu na pojeździe pojazdowy

zdjęcie przy drugich drzwiach umieszczony jest piktogram z informacją o biletomacie

Jak wyglądają?

zdjęcie biletomat pojazdowy   biletomat pojazdowy

Sposób płatności

  • tylko karta płatnicza (także płatności typu PayPass)

zdjęcie w biletomacie pojazdowym istnieje możliwość płatności wyłącznie kartą, także płatność typu PayPass   zdjęcie w biletomacie pojazdowym istnieje możliwość płatności wyłącznie kartą, także płatność typu PayPass 

zdjęcie w biletomacie pojazdowym istnieje możliwość płatności wyłącznie kartą, także płatność typu PayPass   zdjęcie w biletomacie pojazdowym istnieje możliwość płatności wyłącznie kartą, także płatność typu PayPass

Wersje językowe instrukcji obsługi:

  • polska
  • angielska
  • niemiecka
  • rosyjska

Rodzaje sprzedawanych biletów

  • bilety 20-minutowe
  • bilety jednorazowe przesiadkowe (75- i 90-minutowe)
  • bilety długookresowe imienne kodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej i Elektronicznej Legitymacji Doktoranckiej
  • bilet seniora

Uwaga! Bilety 20-minutowe oraz jednorazowe przesiadkowe 75- i 90- minutowe sprzedawane w tych automatach biletowych są już skasowane i ważne od chwili zakupu. Chcąc skorzystać z podróży pociągami metra należy pobrać bezpłatną wejściówkę. Wejściówki dostępne są w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM lub w dyspenserach na stacjach. Wejście na peron metra umożliwiają również windy zlokalizowane na stacjach metra lub oznakowane wejścia awaryjne

Reklamacje

W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z Punktem Obsługi Pasażerów ZTM lub przez nasz formularz kontaktowy bądź pod numerem infolinii miejskiej 19115 (24h).

Kontakt do operatorów biletomatów:

  • Miejskie Zakłady Autobusowe (numery boczne 1000-8999)
    telefon: +48 22 724 40 99 (poniedziałek-piątek 8:00-18:00)
    e-mail: skargi@mza.waw.pl
  • Mobilis (numery boczne (92xx, 98xx)
    e-mail: info@mobilis.pl
  • Arriva Bus Transport Polska (numery boczne 94xx)
    e-mail: info@arriva.pl

Faktury za bilety

Fakturę za bilet zakupiony w automacie pojazdowym w autobusach MZA można otrzymać pisząc na adres e-mail: faktury@mera.org.pl.

Podając:

- datę zakupu biletu/ów oraz jeśli został/y skasowany/e to datę, godzinę i linię na której został/y skasowane (informacje widoczne po skasowaniu biletu)

- pełny numer seryjny biletu/ów

- nominał biletu/ów

- dane identyfikacyjne nabywcy (nazwa, adres, NIP)

W przypadku autobusów MOBILIS należy zgłosić się w każdy czwartek w godzinach 12.00-15.00 w Sekretariacie Biura Zarządu pod adresem:

          Posag 7 Panien 1,
          Diamond Business Park, budynek B, piętro 1,
          02-495 Warszawa

          tel. 22 478 21 74/ fax. 22 478 21 76

Kupując bilety w autobusach Arriva fakturę można otrzymać na dwa sposoby:

a) przesyłając skan potwierdzenia transakcji na adres mail: sekretariat.centrum@arrivabus.pl,

b) przedstawiając potwierdzenie transakcji osobiście w siedzibie Oddziału Warszawskiego Arriva Bus Transport Polska Sp. z o. o. mieszącego się przy ulicy Płochocińskiej 33 w Warszawie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00.

Gotową fakturę przewoźnik przekazuje klientowi:

a) przesyłając skan dokumentu drogą elektroniczną na wskazany przez pasażera adres mail,

b) osobiście w  siedzibie Oddziału Warszawskiego Arriva Bus Transport Polska Sp. z o. o. mieszącego się przy ulicy Płochocińskiej 33 w Warszawie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Odpocznij i baw się nad Wisłą

Odpocznij i baw się nad Wisłą

Wisła jest jednym z symboli miasta. Warto o tym pamiętać, szczególnie wtedy, kiedy obchodzimy Rok Wisły. Czy warszawiacy znają swoją rzekę, czy chcą i lubią po niej pływać? Letnie miesiące to znakomita okazja, żeby przywitać się z Wisłą i przy okazji zobaczyć stolicę Polski z innej perspektywy. To także doskonała okazja, by odpocząć i poczuć wiatr we włosach. W najnowszym numerze naszego Miesięcznika proponujemy wycieczkę po Wiśle. Sezon Warszawskich Linii Turystycznych się rozpoczął, więc prezentujemy pierwsze zdjęcia. Zaznaczamy, że to tylko niewielka część pięknych widoków, które czekają na pasażerów tramwaju wodnego. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską