Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Zmiany komunikacyjne w czasie budowy II linii metra

Jak poruszać się komunikacją na prawym brzegu

Jak poruszać się komunikacją na prawym brzegu

Po wprowadzeniu w życie zmian związanych z zamknięciem ul. Targowej i pl. Wileńskiego, pasażerowie komunikacji miejskiej usiłują odnaleźć się w nowej komunikacyjnej rzeczywistości. Dlatego, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, przygotowaliśmy miniporadnik dotyczący tego jak najlepiej poruszać się komunikacją miejską na prawym brzegu Wisły.

Szmulki

Możliwość wydostania się ze Szmulek zapewniają linie autobusowe 170 i 338 jadące w kierunku Dworca Wileńskiego i Nowej Pragi. Umożliwiają wygodne przesiadki, przy Dworcu Wileńskim do linii tramwajowych 18, 20, 23 i 26 jadących bezpośrednio na Wolę i do centrum Warszawy. Dodatkowo ul. Ząbkowską kursują linie 138 (zapewniająca dojazd do ronda Waszyngtona i mostem Łazienkowskim na Mokotów) i 140 (zapewniająca dojazd do Dworca Wschodniego).

Z powodu dużego ruchu samochodów na ul. Ząbkowskiej mogą się tam tworzyć korki, dlatego w godzinach szczytu, pasażerowie, którzy mają możliwość dojścia do ul. Kijowskiej i Kawęczyńskiej powinni korzystać z kursujących tymi ulicami tramwajów. Często kursująca (w szczycie co 5 minut) linia tramwajowa 3 zapewnia wygodny dojazd do Dworca Wschodniego i al. Zielenieckiej, gdzie można przesiąść się do autobusów kursujących m.in. do centrum.

Zachęcamy także do korzystania z kolei – pociągi Kolei Mazowieckich i SKM odjeżdżają z Dworca Wschodniego co kilka minut i docierają do centrum bardzo szybko niezależnie od wszelkich utrudnień w ruchu kołowym. Przypominamy, że pociągami KM można podróżować, opróćz biletów z normalnej taryfy KM, również na podstawie niektórych rodzajów biletów ZTM w ramach oferty Wspólny Bilet. Pociągami SKM zaś wyłącznie na podstawie biletów ZTM. Bilety KM nie obowiązują w pociągach SKM.

Dodatkowo przypominamy, że ze względu na poważne utrudnienia na ul. Okrzei część linii jadących od Dworca Wileńskiego skierowaliśmy ul. Jagiellońską na wprost do ul. Marcinkowskiego i dalej do Targowej. Cały obszar w rejonie Dworca Wileńskiego jest pod naszą stałą obserwacją. Nie wykluczamy dalszych korekt w przyjętym układzie linii czy też przystanków.

Bródno

Podstawowo dojazd z Bródna do centrum zapewniają linie tramwajowe kursujące ciągiem ulicy Rembielińskiej. Tramwaje linii 1 i 28 dowożą pasażerów sprawnie do stacji metra Dworzec Gdański, omijając objęty utrudnieniami obszar północnej Pragi. Funkcjonują niezależnie od korków tworzących się na moście Gdańskim. Dodatkowo, kursująca bezpośrednio do centrum miasta linia 4 została skierowana na most Gdański, by ominąć obszar objęty utrudnieniami.

Dojazd do Dworca Wileńskiego, centrum Pragi oraz na Stare Miasto i dalej na Wolę zapewnia często kursująca linia 26.

Dojazdy do linii tramwajowej ze wschodniej części osiedla zapewniają często kursujące linie autobusowe: 112, 114, 118 i 145, a także 126, 156 i 732.

Kamionek

Z ciągu ul. Grochowskiej pasażerowie mogą dostać się do centrum linią tramwajową 22. W stronę pl. Bankowego kursuje zaś linia autobusowa 226. Niemniej najkorzystniejszym i najpewniejszym sposobem dotarcia do centrum może być korzystanie z pociągów zatrzymujących się na Dworcu Wschodnim. Do Dworca Wschodniego można dojechać z ul. Grochowskiej często kursującą linią tramwajową 3. Z północnej części osiedla kursują dodatkowo autobusy 115, 123 i 315.

 

 

opublikowano 28 października 2011r.
ostatnia aktualizacja 1 listopada 2011r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Autobusy na wtyczkę

Autobusy na wtyczkę

Wirująca pod podwoziem autobusu z zawrotną prędkością miedziana płyta, baterie ciągnięte na przyczepie... – historia autobusów elektrycznych obfitowała w bardzo odważne i nietypowe pomysły. Pionierskie czasy tzw. e-busów mamy już jednak za sobą. „Elektryki” niemal szturmem zdobyły europejskie i polskie miasta. Coraz odważniej wypierają z nich autobusy o napędzie spalinowym. Nic więc dziwnego, że na rozpoczęcie swojej przygody z ekologicznymi i bardzo cichymi autobusami zdecydowała się także i Warszawa. Po Stolicy, na regularnych liniach, kursują już pierwsze – w pełni elektryczne – autobusy w barwach Miejskich Zakładów Autobusowych. Spółka planuje już zakup kolejnych. Dlatego to właśnie „autobusy na wtyczkę” są tematem numeru iZTM. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską