Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdziecie państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Zmiany komunikacyjne w czasie budowy II linii metra

Jak poruszać się komunikacją na prawym brzegu

Jak poruszać się komunikacją na prawym brzegu

Po wprowadzeniu w życie zmian związanych z zamknięciem ul. Targowej i pl. Wileńskiego, pasażerowie komunikacji miejskiej usiłują odnaleźć się w nowej komunikacyjnej rzeczywistości. Dlatego, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, przygotowaliśmy miniporadnik dotyczący tego jak najlepiej poruszać się komunikacją miejską na prawym brzegu Wisły.

Szmulki

Możliwość wydostania się ze Szmulek zapewniają linie autobusowe 170 i 338 jadące w kierunku Dworca Wileńskiego i Nowej Pragi. Umożliwiają wygodne przesiadki, przy Dworcu Wileńskim do linii tramwajowych 18, 20, 23 i 26 jadących bezpośrednio na Wolę i do centrum Warszawy. Dodatkowo ul. Ząbkowską kursują linie 138 (zapewniająca dojazd do ronda Waszyngtona i mostem Łazienkowskim na Mokotów) i 140 (zapewniająca dojazd do Dworca Wschodniego).

Z powodu dużego ruchu samochodów na ul. Ząbkowskiej mogą się tam tworzyć korki, dlatego w godzinach szczytu, pasażerowie, którzy mają możliwość dojścia do ul. Kijowskiej i Kawęczyńskiej powinni korzystać z kursujących tymi ulicami tramwajów. Często kursująca (w szczycie co 5 minut) linia tramwajowa 3 zapewnia wygodny dojazd do Dworca Wschodniego i al. Zielenieckiej, gdzie można przesiąść się do autobusów kursujących m.in. do centrum.

Zachęcamy także do korzystania z kolei – pociągi Kolei Mazowieckich i SKM odjeżdżają z Dworca Wschodniego co kilka minut i docierają do centrum bardzo szybko niezależnie od wszelkich utrudnień w ruchu kołowym. Przypominamy, że pociągami KM można podróżować, opróćz biletów z normalnej taryfy KM, również na podstawie niektórych rodzajów biletów ZTM w ramach oferty Wspólny Bilet. Pociągami SKM zaś wyłącznie na podstawie biletów ZTM. Bilety KM nie obowiązują w pociągach SKM.

Dodatkowo przypominamy, że ze względu na poważne utrudnienia na ul. Okrzei część linii jadących od Dworca Wileńskiego skierowaliśmy ul. Jagiellońską na wprost do ul. Marcinkowskiego i dalej do Targowej. Cały obszar w rejonie Dworca Wileńskiego jest pod naszą stałą obserwacją. Nie wykluczamy dalszych korekt w przyjętym układzie linii czy też przystanków.

Bródno

Podstawowo dojazd z Bródna do centrum zapewniają linie tramwajowe kursujące ciągiem ulicy Rembielińskiej. Tramwaje linii 1 i 28 dowożą pasażerów sprawnie do stacji metra Dworzec Gdański, omijając objęty utrudnieniami obszar północnej Pragi. Funkcjonują niezależnie od korków tworzących się na moście Gdańskim. Dodatkowo, kursująca bezpośrednio do centrum miasta linia 4 została skierowana na most Gdański, by ominąć obszar objęty utrudnieniami.

Dojazd do Dworca Wileńskiego, centrum Pragi oraz na Stare Miasto i dalej na Wolę zapewnia często kursująca linia 26.

Dojazdy do linii tramwajowej ze wschodniej części osiedla zapewniają często kursujące linie autobusowe: 112, 114, 118 i 145, a także 126, 156 i 732.

Kamionek

Z ciągu ul. Grochowskiej pasażerowie mogą dostać się do centrum linią tramwajową 22. W stronę pl. Bankowego kursuje zaś linia autobusowa 226. Niemniej najkorzystniejszym i najpewniejszym sposobem dotarcia do centrum może być korzystanie z pociągów zatrzymujących się na Dworcu Wschodnim. Do Dworca Wschodniego można dojechać z ul. Grochowskiej często kursującą linią tramwajową 3. Z północnej części osiedla kursują dodatkowo autobusy 115, 123 i 315.

 

 

opublikowano 28 października 2011r.
ostatnia aktualizacja 1 listopada 2011r.

zaplanuj podróż

kalandarz
Karta Warszawiaka i Karta Młodego Warszawiaka Katalog zniżek Karty Warszawiaka i Karty Młodego Warszawiaka

newsletter

Europejskie przykłady dla Warszawy

Europejskie przykłady dla Warszawy

W tym roku minęło 10 lat od wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Wpływ naszej akcesji jest widoczny niemal w każdej dziedzinie życia codziennego w kraju, również w stołecznej komunikacji miejskiej. Budowa drugiej linii metra, nowe autobusy, tramwaje, zajezdnie, pętle to tylko niektóre z warszawskich inwestycji, które w znacznym stopniu zostały sfinansowane z europejskich funduszy. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską