Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdziecie państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Zamknięcie podmiejskiej linii średnicowej

Zamknięcie podmiejskiej linii średnicowej

1 czerwca rozpoczął się kolejny etap modernizacji przystanku kolejowego Warszawa Stadion. W czasie robót została zamknięta podmiejska linia średnicowa. Pociągi nie kursują między Dworcem Wschodnim a Dworcem Śródmieście. Część pociągów SKM i KM jedzie innymi trasami. Pozostałe kursują na trasach skróconych. Uruchomiona została komunikacja zastępcza. Planowany termin zakończenia prac to 24 lipca. 

Przebudowa przystanku Warszawa Stadion wiąże się nie tylko z przygotowaniami do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012, jak również z koniecznością gruntownej jego modernizacji. Przystanek zostanie przystosowany do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Wybudowane zostaną windy i schody ruchome. Przebudowane zostaną perony, które zostaną zadaszone. Zmodernizowane będą również przejścia podziemne, a także tory na ponad 2-kilometrowym odcinku. Koszt inwestycji to ponad 64 mln zł (z budżetu państwa). Cały przystanek będzie gotowy w listopadzie bieżącego roku.

Organizacja ruchu pociągów SKM

Linia S1

Część pociągów tej linii (mniej więcej raz na godzinę) kursuje po torach dalekobieżnych, czyli przez Dworzec Centralny. W związku z tym nie zatrzymują się na przystankach: Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion. Pozostałe pociągi S1 mają skrócone trasy. Składy jadące z Pruszkowa dojeżdżają tylko do Dworca Zachodniego. Składy z Otwocka – tylko do Dworca Wschodniego.

Linia S2

Pociągi linii S2, tylko w godzinach porannych (od początku kursowania do ok. godz. 10.00) kursują na trasie Sulejówek Miłosna – Dworzec Gdański. Nie zatrzymują się na Dworcu Wschodnim. Dzięki temu pasażerowie z Sulejówka mają zapewniony bezpośredni dojazd do stacji metra. Mają również możliwość przesiadki do linii tramwajowych przy przystanku Warszawa ZOO. Ostatni pociąg z Sulejówka odjeżdża do Warszawy Gdańskiej o godz. 9.37. Ostatni pociąg z Dworca Gdańskiego odjeżdża o godz. 10.25.

W pozostałych godzinach kursują na trasie skróconej Sulejówek Miłosna – Dworzec Wschodni.

Informujemy, iż w związku z remontem torów na przystanku Warszawa Stadion od dnia 01.06. – 24.07.br., część kursów pociągów SKM realizowana jest przez Warszawę Centralną z pominięciem przystanków W-wa Ochota, W-wa Śródmieście, W-wa Powiśle i W-wa Stadion a pozostałe  kursy  skrócone zostały do Warszawy Zachodniej (odjazdy do Pruszkowa) i Warszawy Wschodniej (odjazdy do Otwocka i Sulejówka Miłosnej).

W godzinach 5:46 – 10:25 pociągi SKM linii S2 odjeżdżają z dworca Warszawa Gdańska (peron 2 ewentualnie peron 3) do Sulejówka Miłosnej.

Warszawa Zachodnia – linia S1

Pruszków – Otwock przez W-wę Centralną – peron 5

Otwock – Pruszków przez W-wę Centralną – peron 6

Warszawa Zachodnia  - Pruszków – peron 2 (w szczególnych przypadkach peron 3) - (trasa skrócona)

Warszawa Centralna – linia S1

Pruszków – Otwock - peron 1 (w szczególnych przypadkach 2)

Otwock – Pruszków – peron 4 (w szczególnych przypadkach 3)

Warszawa Wschodnia – linia S1 i S2

Linia S1

Pruszków – Otwock przez Warszawę Centralną – peron 5 (niektóre pociągi - peron 4)

Otwock – Pruszków przez Warszawę Centralną – peron 5 (niektóre pociągi  perony 1 i 4)

Szczegółowe informacje znajdują się w rozkładach jazdy SKM na dworcu Warszawa Wsch.

Warszawa Wschodnia – Otwock – peron 6 (trasa skrócona)

Linia S2

Warszawa Wschodnia – Sulejówek Miłosna – peron 7

 

Organizacja ruchu pociągów Kolei Mazowieckich

Pociągi jadące z kierunku zachodniego (Grodzisk Mazowiecki, Sochaczew, Radom) dojeżdżają tylko do Warszawy Zachodniej. Składy z kierunku wschodniego (Mińsk Mazowiecki, Otwock) docierają tylko do Dworca Wschodniego.

Nie kursują pociągi z kierunku Wołomina na Dworzec Wschodni. W związku z tym, pasażerowie z Zielonki Bankowej mogą korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej, którą dojadą do stacji Zielonka.

Przez Warszawę Centralną kursują niektóre pociągi ze Skierniewic, część składów z Dęblina, większość pociągów z Siedlec, a także pociągi przyspieszone kursujące przez dalekobieżną linię średnicową obecnie (część składów z Radomia, Łukowa, Siedlec, Skierniewic, Żyrardowa i Płocka).

Komunikacja zastępcza

Koleje Mazowieckie uruchomiły wahadłowe połączenia na trasie Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście. Pociągi kursują w godz. 4.30 – 0.00 z częstotliwością co ok. 15 minut w każdym kierunku.

ZTM uruchomił zastępczą linię autobusową ZS2 kursującą – w godz. 4.30-0.00 – na trasie: DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) - Kijowska - Targowa - Zamoyskiego - al. Zieleniecka - Rondo Waszyngtona - al. Poniatowskiego - most Poniatowskiego - Al. Jerozolimskie - E. Plater - DW. CENTRALNY.

W godzinach szczytu linia kursuje co 4 minuty, poza szczytem – co 8 minut a w soboty i święta – co 10 minut. Linia jest obsługiwana wyłącznie autobusami wielkopojemnymi.

Rozkład jazdy linii ZS2 znajduje się na stronie internetowej ZTM w zakładce "szukaj według linii" (należy pamiętać o wprowadzeniu odpowiedniej daty podróży).

Ponadto, do 10 czerwca dojazd ze Śródmieścia do Dw. Wschodniego zapewniają tramwaje linii 7 oraz 22.

Honorowanie biletów

W okresie trwania prac remontowych bilet Kolei Mazowieckich ważny na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia upoważnia do przejazdu łączonego

- z wykorzystaniem pociągów Kolei Mazowieckich i:

  • autobusów linii zastępczej ZS2;
  • pociągów linii S1 jadących przez Dw. Centralny;
  • pojazdów innych linii autobusowych i tramwajowych na odcinku trasy pokrywającym się z trasą linii ZS2;
  • autobusów linii 127, 130, 158, 517 na odcinku DW. ZACHODNI - DW. CENTRALNY;

- na odcinku ograniczonym ważnością biletu KM.

W związku z brakiem obsługi pociągami podmiejskimi odcinka PKP ZIELONKA - PKP WARSZAWA REMBERTÓW w okresie trwania prac remontowych bilet Kolei Mazowieckich ważny na odcinku Zielonka - Warszawa Zachodnia zachowuje ważność:

  • w autobusach linii L17 na odcinku 11 LISTOPADA (Zielonka) - PKP ZIELONKA;
  • w autobusach linii 199 na odcinku PKP ZĄBKI - REMBERTÓW AON;
  • w autobusach linii 517 na odcinku DW. WILEŃSKI - DW. ZACHODNI;

- na odcinku ograniczonym ważnością biletu KM.

W przypadku korzystania z przejazdu łączonego linia SKM S1 lub S2 + linia zastępcza ZS2 lub pociągi Kolei Mazowieckich lub inne linie autobusowe i tramwajowe:

- bilet jednorazowy skasowany w pojeździe linii S1 lub S2 zachowuje ważność:

  • w pojeździe linii zastępczej ZS2 na całej długości trasy;
  • w pojeździe linii 127 na odcinku Dw. Zachodni - Centrum;
  • w pojeździe linii 130 na odcinku Dw. Zachodni - Dw. Centralny;
  • w pojeździe linii 158 na odcinku Dw. Zachodni - Rondo Waszyngtona;
  • w pojeździe linii 517 na odcinku Dw. Zachodni - Kijowska;
  • na linii metra na odcinku Dw. Gdański - Centrum;
  • w pociągach Kolei Mazowieckich na odcinkach pokrywających się z trasami linii S1 i S2;
  • w pojazdach innych linii autobusowych i tramwajowych na odcinku trasy pokrywającym się z trasą linii zastępczej ZS2,

i odwrotnie.

- bilet 30-dniowy imienny ważny na jedną linię SKM S1 lub S2, zachowuje ważność:

  • w pojeździe linii zastępczej ZS2 na całej długości trasy;
  • w pojeździe linii 127 na odcinku Dw. Zachodni - Centrum;
  • w pojeździe linii 130 na odcinku Dw. Zachodni - Dw. Centralny;
  • w pojeździe linii 158 na odcinku Dw. Zachodni - Rondo Waszyngtona;
  • w pojeździe linii 517 na odcinku Dw. Zachodni - Kijowska;
  • na linii metra na odcinku Dw. Gdański - Centrum;
  • w pociągach Kolei Mazowieckich na odcinkach pokrywających się z trasami linii S1 i S2;
  • w pojazdach innych linii autobusowych i tramwajowych na odcinku trasy pokrywającym się z trasą linii zastępczej ZS2.

Wszystkie bilety i ulgi ZTM są honorowane w pociągach Kolei Mazowieckich na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia oraz w pociągach wahadłowych Kolei Mazowieckich kursujących na trasie Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście.

Wszystkie bilety i ulgi ZTM są honorowane w pociągach spółek PKP Intercity (z wyłączeniem pociągów międzynarodowych zestawionych wyłącznie z wagonów sypialnych) oraz Przewozy Regionalne na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Zachodnia. Przejazd na podstawie ważnego biletu ZTM jest możliwy po wcześniejszym jego skasowaniu (aktywowaniu karty) w innym pojeździe komunikacji miejskiej, w kasownikach zlokalizowanych na stacjach PKP lub w bramce metra.

Informacje dla pasażerów

W najważniejszych miejscach, w dniach 1-3 oraz 6 czerwca, dyżurują informatorzy ZTM. Pracują w godz. 7-19. Można ich znaleźć:

- w rejonie Dworca Wschodniego – 3 osoby

- w rejonie Dworca Zachodniego – 3 osoby

- w rejonie Dworca Centralnego – 2 osoby

- na przystanku kolejowym Warszawa Rembertów – 1 osoba (tylko w godz. 7-10).

Informacje o zmianach w organizacji ruchu kolejowego pojawiły się na przystankach kolejowych. W pociągach SKM pojawiły się plakaty i ulotki informacyjne. Dodatkowo, w pociągach linii S2 kursujących rano na Dworzec Gdański emitowane są komunikaty głosowe o zmianie trasy. Komunikaty głosowe emitowane są także na dworcach: Wschodnim, Centralnym i Zachodnim.

W dniach 1 - 5 czerwca br., w godz. 7.00 - 19.00, w hali głównej Dworca Centralnego działa punkt informacyjny, w którym pasażerowie dowiedzą się o wszystkich zmianach związanych z zamknięciem odcinka linii średnicowej. Punkt ZTM jest zlokalizowany po prawej stronie hali, przy punkcie informacyjnym PKP INTERCITY (wejście na dworzec od Alej Jerozolimskich).

opublikowano 3 czerwca 2011r.
ostatnia aktualizacja 8 czerwca 2011r.

zaplanuj podróż

kalandarz
Karta Warszawiaka i Karta Młodego Warszawiaka Katalog zniżek Karty Warszawiaka i Karty Młodego Warszawiaka

newsletter

Dzień w zajezdni Praga

Dzień w zajezdni Praga

Czy ktoś z nas, korzystających ze środków transportu miejskiego, zastanowił się, co dzieje się z tramwajami, kiedy zjeżdżają z trasy? Jak szykowane są przed ponownym wyjazdem? Gdzie? Kto to robi? W jakim czasie? W tym numerze postanowiliśmy poznać odpowiedzi na te wbrew pozorom ważne pytania. Tramwaje jak samochody potrzebują przecież schronienia przed złymi warunkami atmosferycznymi, stałej pielęgnacji, technicznego doglądu. Są przecież dobrem publicznym, maszynami bardzo drogimi, mającymi służyć mieszkańcom miasta przez długie lata, bezpiecznie ich przewozić. Wymagają więc wyjątkowej opieki. Zapewniają ją im zajezdnie. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską