Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Jest alternatywa dla 301

Nie milkną dyskusje dotyczące zmian w komunikacji miejskiej wprowadzonych w południowych dzielnicach Warszawy. Jedną z budzących kontrowersje było połączenie w jedną dwóch linii: 301 i 141. Przypominamy zatem, jakie były przyczyny wprowadzenia tej zmiany i jaka jest alternatywa dla linii 301.

„Trzystajedynka” była przez pasażerów wykorzystywana bardzo nierównomiernie. Między Okęciem i rejonem skrzyżowania ul. Odyńca z al. Niepodległości podróżowało nią bardzo wielu pasażerów. Natomiast zainteresowanie na odcinku trasy biegnącym ulicami: al. Niepodległości (wzdłuż linii metra), ulicami: Rakowiecką – Goworka – Gagarina (gdzie linia dublowała linie 167 i 168) oraz na ul. Czerniakowskiej było niewielkie.

Większość pasażerów podróżujących tym autobusem od strony Okęcia przesiadała się do metra na stacji Racławicka lub do linii autobusowych 107 i 172 kursujących ul. Odyńca na Dolny Mokotów.

Do ZTM wpływało wiele postulatów od pasażerów, by uruchomić połączenie między Okęciem i Górnym Mokotowem przez ul. Żwirki i Wigury i ul. Racławicką. Pasażerowie oczekiwali linii kursującej nie tylko w dni robocze, ale również w weekendy. Dlatego ZTM podjął decyzję o wycofaniu linii 301 z odcinka trasy cieszącego się niewielkim zainteresowaniem i postanowił połączyć ją z linią 141 – kursującą przez cały tydzień, z wysoką częstotliwością (10 minut) i łączącą Witolin z Okęciem (przez Dolny i Górny Mokotów).

Z analiz ZTM wynika, że na nowej trasie linia 141 jest przydatna dla znacznie większej liczby pasażerów, niż była linia 301.

Warto odnotować, że w sprawie połączenia linii 301 i 141 otrzymywaliśmy od pasażerów podziękowania. Głosy poparcia przekazywali również pracownikom ZTM, w trakcie programu „na żywo” widzowie TVN Warszawa.

Krytyczny głos w tej sprawie, opublikowany dziś przez dziennikarkę jednej ze stołecznych gazet, jest jednym z nielicznych. Połączenie ul. Gagarina z ul. Bachmacką jest możliwe dzięki kursującym często liniom 131, 168 i 180 z przesiadką do linii 141. I co ważne – wszystkie zatrzymują się na tym samym przystanku – Sielce. W związku z tym przesiadka jest bardzo wygodna.

 

opublikowano 3 marca 2011r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja pod specjalnym nadzorem

Komunikacja pod specjalnym nadzorem

Być może niektórzy z Was nie zdają sobie nawet z tego sprawy jak ważny jest sprawny nadzór nad bieżącym funkcjonowaniem komunikacji miejskiej. To dzięki wiedzy i doświadczeniu Dyżurnych ZTM stołeczny transport publiczny jest w stanie poradzić sobie nawet w najtrudniejszych warunkach. W każdej nieprzewidzianej sytuacji. A dzięki nowym narzędziom, które Dyżurny ZTM ma obecnie do swojej dyspozycji, takie zadania jak kontrole temperatury w pojazdach czy uruchamianie linii zastępczych stają się znacznie łatwiejsze. To właśnie nadzór nad komunikacją miejską i wszystkie nowości z nim związane jakie udało nam się wdrożyć w Zarządzie Transportu Miejskiego są tematem aktualnego numeru naszego magazynu iZTM. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską