Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Jest alternatywa dla 301

Nie milkną dyskusje dotyczące zmian w komunikacji miejskiej wprowadzonych w południowych dzielnicach Warszawy. Jedną z budzących kontrowersje było połączenie w jedną dwóch linii: 301 i 141. Przypominamy zatem, jakie były przyczyny wprowadzenia tej zmiany i jaka jest alternatywa dla linii 301.

„Trzystajedynka” była przez pasażerów wykorzystywana bardzo nierównomiernie. Między Okęciem i rejonem skrzyżowania ul. Odyńca z al. Niepodległości podróżowało nią bardzo wielu pasażerów. Natomiast zainteresowanie na odcinku trasy biegnącym ulicami: al. Niepodległości (wzdłuż linii metra), ulicami: Rakowiecką – Goworka – Gagarina (gdzie linia dublowała linie 167 i 168) oraz na ul. Czerniakowskiej było niewielkie.

Większość pasażerów podróżujących tym autobusem od strony Okęcia przesiadała się do metra na stacji Racławicka lub do linii autobusowych 107 i 172 kursujących ul. Odyńca na Dolny Mokotów.

Do ZTM wpływało wiele postulatów od pasażerów, by uruchomić połączenie między Okęciem i Górnym Mokotowem przez ul. Żwirki i Wigury i ul. Racławicką. Pasażerowie oczekiwali linii kursującej nie tylko w dni robocze, ale również w weekendy. Dlatego ZTM podjął decyzję o wycofaniu linii 301 z odcinka trasy cieszącego się niewielkim zainteresowaniem i postanowił połączyć ją z linią 141 – kursującą przez cały tydzień, z wysoką częstotliwością (10 minut) i łączącą Witolin z Okęciem (przez Dolny i Górny Mokotów).

Z analiz ZTM wynika, że na nowej trasie linia 141 jest przydatna dla znacznie większej liczby pasażerów, niż była linia 301.

Warto odnotować, że w sprawie połączenia linii 301 i 141 otrzymywaliśmy od pasażerów podziękowania. Głosy poparcia przekazywali również pracownikom ZTM, w trakcie programu „na żywo” widzowie TVN Warszawa.

Krytyczny głos w tej sprawie, opublikowany dziś przez dziennikarkę jednej ze stołecznych gazet, jest jednym z nielicznych. Połączenie ul. Gagarina z ul. Bachmacką jest możliwe dzięki kursującym często liniom 131, 168 i 180 z przesiadką do linii 141. I co ważne – wszystkie zatrzymują się na tym samym przystanku – Sielce. W związku z tym przesiadka jest bardzo wygodna.

 

opublikowano 3 marca 2011r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pracownik chętniej wykonuje swoje obowiązki kiedy czuje, że pracodawca o niego dba i stara się odpowiadać na jego potrzeby. Zarząd Transportu Miejskiego udostępnił możliwość zakupu benefitu, jakiego na rynku jeszcze nie było. Dzięki ofercie, przygotowanej przez agenta mobilności, przedsiębiorcy mogą dofinansować swoim pracownikom zakup biletu komunikacji miejskiej. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską