Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Za nami kolejna akcja „Znicz”

Za nami kolejna akcja „Znicz”

29 linii cmentarnych, 1,5 tys. autobusów, 300 tramwajów, 200 pracowników i sześć dodatkowo uruchomionych punktów sprzedaży biletów. Tak prezentuje się tegoroczna akcja „Znicz”, podczas której Zarząd Transportu Miejskiego zorganizował dojazd komunikacją miejską do warszawskich cmentarzy.

Tak jak w poprzednich latach, także w tym roku w okresie Wszystkich Świętych Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił specjalne linie cmentarne, które umożliwiły mieszkańcom Warszawy sprawny dojazd do stołecznych nekropolii. W weekend 28-29 października oraz 1 listopada pasażerowie mogli skorzystać z dodatkowych 27 linii autobusowych i dwóch tramwajowych. Nad ich sprawnym funkcjonowaniem czuwało 100 osób nadzorujących ruch i 20 osób badających napełnienia. Mając jednak świadomość, że część mieszkańców będzie chciała wcześniej wybrać się na groby bliskich, pierwszą linię cmentarną C40 uruchomiliśmy już w weekend 14-15 października. Jej autobusy ostatni kurs wykonały 5 listopada.

Pasażerowie, którzy nie zdążyli zapoznać się z ofertą linii cmentarnych przed wyjściem z domu, mogli skorzystać z pomocy 80 informatorów, będących do dyspozycji w sąsiedztwie cmentarzy, dworców kolejowych oraz największych węzłów przesiadkowych. Zakup biletu także nie stanowił problemu. W tych dniach uruchomiliśmy sześć dodatkowych punktów sprzedażowych, w których zakupiono ponad 14 tys. biletów o wartości blisko 75 tys. zł. Dobra dostępność zakupu biletów była zauważalna w pracy kontrolerów – na liniach cmentarnych bez biletu próbowało przejechać zaledwie 4 proc. pasażerów.

Z uwagi na trudne warunki pogodowe, największy ruch na węzłach przesiadkowych i wokół warszawskich cmentarzy odnotowaliśmy 1 listopada. I właśnie tego dnia oddaliśmy do dyspozycji Warszawiaków blisko 1,5 tys. autobusów i 300 tramwajów. To w sumie o 710 brygad więcej niż w podstawowym rozkładzie świątecznym. Pasażerowie podróżujący z Metra Młociny na Cmentarz Północny mogli skorzystać z najczęściej kursującej tego dnia linii autobusowej – C09. Jej autobusy odjeżdżały z przystanku średnio co 45 sekund.

Dzięki bogatej ofercie przewozowej dotarcie na stołeczne nekropolie było możliwe bez większych utrudnień. A jeśli gdziekolwiek trudności występowały, na bieżąco informowaliśmy o nich na naszej stronie internetowej i w mediach społecznościowych, gdzie prowadziliśmy relację na żywo. Pozytywne oceny i podziękowania, które napływały do nas w tych dniach, to najlepszy dowód na to, że było warto.

Zobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schematZobacz schemat

opublikowano 6 listopada 2017r.
ostatnia aktualizacja 6 listopada 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pracownik chętniej wykonuje swoje obowiązki kiedy czuje, że pracodawca o niego dba i stara się odpowiadać na jego potrzeby. Zarząd Transportu Miejskiego udostępnił możliwość zakupu benefitu, jakiego na rynku jeszcze nie było. Dzięki ofercie, przygotowanej przez agenta mobilności, przedsiębiorcy mogą dofinansować swoim pracownikom zakup biletu komunikacji miejskiej. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską