Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Nowe przystanki przy Starym Mieście

Nowe przystanki przy Starym Mieście

Na trasie W-Z przy Starym Mieście powstaną bezpieczniejsze i wygodniejsze przystanki – pasażerowie nie będą już wsiadali do tramwajów i autobusów z jezdni.

To będzie duża zmiana w tym miejscu – na wspólnym tramwajowo-autobusowym przystanku pasażerowie będą mieli dla siebie wyniesioną do poziomu wejścia do pojazdu platformę przystankową, która będzie połączona z chodnikiem. Dzięki temu będą mogli wygodnie wsiadać i wysiadać z niskopodłogowych tramwajów i autobusów. Autobusy będą mogły podjechać blisko do krawędzi platformy bo jej brzeg wyznaczy specjalny, wyprofilowany krawężnik. Samochody na wysokości przystanków będą musiały wjechać na wyniesioną platformę przystankową co poprawi bezpieczeństwo – konieczna będzie uważniejsza jazda i zmniejszenie prędkości.

Prace przy zmianie organizacji ruchu na wysokości przystanków odbywają się równocześnie z remontem trambuspasa na moście. Tramwaje Warszawskie naprawiają ubytki w nawierzchni i wykonują w nowej technologii ok. 50-metrowy testowy odcinek nawierzchni. Nowa testowana nawierzchnia będzie betonowa i zespolona ze zbrojeniem płyty mostu.

Wszystkie te prace wymagają zamknięcia dla ruchu wiaduktu i Mostu Śląsko-Dąbrowskiego od wylotu tunelu do ul J. Sierakowskiego. Ten odcinek trasy W-Z jest nieprzejezdny od 7 lipca od godz. 5.00 do 20 lipca. Na Pradze samochody są kierowane na ul. J. Sierakowskiego. Na lewym brzegu Wisły możliwy jest dojazd al. „Solidarności” do ul. Nowy Zjazd i do Wisłostrady oraz wjazd ul. Grodzką na al. „Solidarności” w kierunku pl. Bankowego. Nie można wjechać na most z Wisłostrady. Objazdy zostały poprowadzone do Mostu Świętokrzyskiego lub Mostu Gdańskiego. Od 21 lipca przywrócony zostanie ruch samochodowy, tramwaje wrócą na trasę W-Z w końcu lipca. We wszystkich etapach most będzie normalnie dostępny dla pieszych.

Od piątku 7 lipca, od początku kursowania linii dziennych, zmieniły się trasy linii autobusowych 160, 190, 527 oraz Z-3, a także linii nocnych: N11, N16, N21, N61, N66, N71. Ponadto, zostały uruchomione autobusowe linie zastępcze Z-7 (kursująca na trasie: z Dworca Wileńskiego przez Most Świętokrzyski i Trakt Królewski do pętli Esperanto) oraz Z90 (kursująca na trasie: CH Marki – Dw. Wileński – Dw. Wschodni).

Autobusy linii 160 oraz nocnych: N11, N16, N21, N61, N66 i N71 skręcają przy Szpitalu Praskim z al. „Solidarności” w ul. J. Sierakowskiego i dalej jadą ul. ks. I. Kłopotowskiego (powrót ul. S. Okrzei) do ul. Wybrzeże Szczecińskie i Mostu Świętokrzyskiego. Następnie jeżdżą ul. Tamka do Świętokrzyskiej i dalej swoją trasą. Linia 190 dojeżdża tylko do Ronda I. Daszyńskiego - na praskim odcinku zastępuje ją autobus Z90, który jedzie ul. Radzymińską i al. „Solidarności”, skręca w ul. Targową i ul. Kijowską dojeżdża do krańca DW. WSCHODNI (KIJOWSKA). Na takiej samej trasie kursuje linia 527. Autobusy linii Z-3 od 10 lipca dojeżdżają do przystanków METRO RATUSZ ARSENAŁ.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronie Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym pod adresem www.infoulice.um.warszawa.pl, www.facebook.com/infoulice. Tam też można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS oraz newsletter o utrudnieniach w ruchu w Warszawie.

opublikowano 5 lipca 2017r.
ostatnia aktualizacja 10 lipca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Warszawa stawia na tramwaje

Warszawa stawia na tramwaje

Każdy mieszkaniec Warszawy i każdy turysta, który przyjeżdża do stolicy, chciałby podróżować po mieście szybko, wygodnie, bezpiecznie i bez stania w korkach. Jak to zrobić, kiedy po mieście porusza się coraz więcej samochodów, a ulic i obwodnic tak szybko nie przybywa? Jak spowodować, by w centrum wielkiego miasta był mniejszy hałas i można było przejść się na spacer? Dlatego Warszawa od kilku lat stawia na transport szynowy i nie jest to tylko puste hasło, ale strategia, która jest systematycznie realizowana.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską