Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Nowe przystanki przy Starym Mieście

Nowe przystanki przy Starym Mieście

Na trasie W-Z przy Starym Mieście powstaną bezpieczniejsze i wygodniejsze przystanki – pasażerowie nie będą już wsiadali do tramwajów i autobusów z jezdni.

To będzie duża zmiana w tym miejscu – na wspólnym tramwajowo-autobusowym przystanku pasażerowie będą mieli dla siebie wyniesioną do poziomu wejścia do pojazdu platformę przystankową, która będzie połączona z chodnikiem. Dzięki temu będą mogli wygodnie wsiadać i wysiadać z niskopodłogowych tramwajów i autobusów. Autobusy będą mogły podjechać blisko do krawędzi platformy bo jej brzeg wyznaczy specjalny, wyprofilowany krawężnik. Samochody na wysokości przystanków będą musiały wjechać na wyniesioną platformę przystankową co poprawi bezpieczeństwo – konieczna będzie uważniejsza jazda i zmniejszenie prędkości.

Prace przy zmianie organizacji ruchu na wysokości przystanków odbywają się równocześnie z remontem trambuspasa na moście. Tramwaje Warszawskie naprawiają ubytki w nawierzchni i wykonują w nowej technologii ok. 50-metrowy testowy odcinek nawierzchni. Nowa testowana nawierzchnia będzie betonowa i zespolona ze zbrojeniem płyty mostu.

Wszystkie te prace wymagają zamknięcia dla ruchu wiaduktu i Mostu Śląsko-Dąbrowskiego od wylotu tunelu do ul J. Sierakowskiego. Ten odcinek trasy W-Z jest nieprzejezdny od 7 lipca od godz. 5.00 do 20 lipca. Na Pradze samochody są kierowane na ul. J. Sierakowskiego. Na lewym brzegu Wisły możliwy jest dojazd al. „Solidarności” do ul. Nowy Zjazd i do Wisłostrady oraz wjazd ul. Grodzką na al. „Solidarności” w kierunku pl. Bankowego. Nie można wjechać na most z Wisłostrady. Objazdy zostały poprowadzone do Mostu Świętokrzyskiego lub Mostu Gdańskiego. Od 21 lipca przywrócony zostanie ruch samochodowy, tramwaje wrócą na trasę W-Z w końcu lipca. We wszystkich etapach most będzie normalnie dostępny dla pieszych.

Od piątku 7 lipca, od początku kursowania linii dziennych, zmieniły się trasy linii autobusowych 160, 190, 527 oraz Z-3, a także linii nocnych: N11, N16, N21, N61, N66, N71. Ponadto, zostały uruchomione autobusowe linie zastępcze Z-7 (kursująca na trasie: z Dworca Wileńskiego przez Most Świętokrzyski i Trakt Królewski do pętli Esperanto) oraz Z90 (kursująca na trasie: CH Marki – Dw. Wileński – Dw. Wschodni).

Autobusy linii 160 oraz nocnych: N11, N16, N21, N61, N66 i N71 skręcają przy Szpitalu Praskim z al. „Solidarności” w ul. J. Sierakowskiego i dalej jadą ul. ks. I. Kłopotowskiego (powrót ul. S. Okrzei) do ul. Wybrzeże Szczecińskie i Mostu Świętokrzyskiego. Następnie jeżdżą ul. Tamka do Świętokrzyskiej i dalej swoją trasą. Linia 190 dojeżdża tylko do Ronda I. Daszyńskiego - na praskim odcinku zastępuje ją autobus Z90, który jedzie ul. Radzymińską i al. „Solidarności”, skręca w ul. Targową i ul. Kijowską dojeżdża do krańca DW. WSCHODNI (KIJOWSKA). Na takiej samej trasie kursuje linia 527. Autobusy linii Z-3 od 10 lipca dojeżdżają do przystanków METRO RATUSZ ARSENAŁ.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronie Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym pod adresem www.infoulice.um.warszawa.pl, www.facebook.com/infoulice. Tam też można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS oraz newsletter o utrudnieniach w ruchu w Warszawie.

opublikowano 5 lipca 2017r.
ostatnia aktualizacja 10 lipca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pakiet Komunikacyjny Hit Benefit!

Pracownik chętniej wykonuje swoje obowiązki kiedy czuje, że pracodawca o niego dba i stara się odpowiadać na jego potrzeby. Zarząd Transportu Miejskiego udostępnił możliwość zakupu benefitu, jakiego na rynku jeszcze nie było. Dzięki ofercie, przygotowanej przez agenta mobilności, przedsiębiorcy mogą dofinansować swoim pracownikom zakup biletu komunikacji miejskiej. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską