Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Kolejne kategorie osób z prawem do ulgi

Kolejne kategorie osób z prawem do ulgi

Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie przypomina, że osoby, które były represjonowane z powodów politycznych przed 1989 rokiem, pracowały na rzecz opozycji antykomunistycznej lub nie wykonywały pracy z powodu represji, posiadają uprawnienia do przejazdów ze zniżką 50 procent.

Kolejne grupy pasażerów mogą korzystać z uprawnień do ulgowych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie od 5 maja 2017 roku.

Zgodnie z uchwałą Nr XLVII/1138/2017 Rady m.st. Warszawy z dnia 6 kwietnia 2017 roku, uprawnienia do przejazdów ze zniżką 50% środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie nabyły osoby, które świadczyły pracę po 1956 roku na rzecz organizacji politycznych i związków zawodowych, nielegalnych w rozumieniu przepisów obowiązujących do kwietnia 1989 roku oraz osoby, które nie wykonywały pracy w okresie przed dniem 4 czerwca 1989 roku na skutek represji politycznych.

Podstawą do skorzystania z przysługujących ulg jest decyzja wydawana przez Szefa Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych w oparciu o ustawę z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2016 r. poz.887, ze zm.).

Ponadto, tak jak dotychczas, uprawnienia do przejazdów ze zniżką 50% środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie posiadają osoby, które nabyły status działacza opozycji antykomunistycznej lub osoby represjonowanej z powodów politycznych, w rozumieniu ustawy z dnia 20 marca 2015 roku o działaczach opozycji antykomunistycznej oraz o osobach represjonowanych z powodów politycznych (Dz. U. z 2015 r. poz.693 i 1220).

opublikowano 9 czerwca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska oczami dzieci

Komunikacja miejska oczami dzieci

Jeżdżąc każdego dnia komunikacją miejską, nawet nie zastanawiamy się nad tym, jak skomplikowany i fascynujący jest to system. Pewne rzeczy są dla dorosłych oczywiste, jak to, że tramwaj jeździ po szynach, czy to, że trzeba kasować bilety. A gdyby tak spojrzeć na komunikację miejską oczami dzieci i zastanowić się, dlaczego nie wolno przewozić krowy metrem (bo niby właściwie, czemu)? Albo dlaczego jazda tramwajem w deszczu może być niebezpieczna? Albo czym zajmuje się kowboj i co może mieć wspólnego z Warszawą? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską