Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Rozpoczęcie budowy stacji Płocka II linii metra

Rozpoczęcie budowy stacji Płocka II linii metra

W następny weekend, 8-9 kwietnia, rozpocznie się budowa stacji metra Płocka. Kilkusetmetrowy odcinek ul. Płockiej zostanie zamknięty.

Rozpoczynają się zasadnicze prace budowlane stacji metra. Dotychczas budowa zajmowała fragment ul. Wolskiej przy skrzyżowaniu z Płocką oraz tereny zielone na ul. Płockiej. Teraz wykonawca otworzy zamkniętą jezdnię ul. Wolskiej a plac budowy zajmie ul. Płocką. W weekend 8-9 kwietnia ulica zostanie zamknięta na odcinku od ul. Wolskiej do Ludwiki. Dojazd do posesji przy ul. Płockiej 13, 15 i 17  będzie utrzymany od strony ul. Ludwiki, tymczasową dwukierunkową jezdnią od ul. Płockiej 11 do Płockiej 17. To rozwiązanie umożliwi mieszkańcom dojazdy do ich domów. Ta jezdnia nie będzie miała połączenia z ul. Wolską. Wzdłuż tymczasowej drogi powstanie również chodnik dla pieszych. Natomiast na ul. M. Kasprzaka (w kierunku centrum) zostanie wytyczony pas ruchu do skrętu w lewo w ul. Skierniewicką. 

Zmienią się trasy linii 103, 136, N45, N95 - objazd zostanie wytyczony ul. Skierniewicką. Oto szczegółowe trasy:

  • 103: DW. ZACHODNI /TUNELOWA/ – … – Krzyżanowskiego – Kasprzaka – Skierniewicka – Wolska – Płocka – Obozowa – Ostroroga – … – METRO MŁOCINY
  • 136: NATOLIN PŁN. – … – al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Skierniewicka – Wolska – Płocka – MŁYNÓW
  • N45: DW. CENTRALNY – … – Kasprzaka – Skierniewicka – Wolska – Młynarska – Obozowa  (powrót: Obozowa – Płocka – Wolska – Skierniewicka – Siedmiogrodzka – Karolkowa – Prosta) – … – KAROLIN
  • N95: DW. CENTRALNY – … – Kasprzaka – Skierniewicka – Wolska – Młynarska – Obozowa  (powrót: Obozowa – Płocka – Wolska – Skierniewicka – Siedmiogrodzka – Karolkowa – Prosta) – … – OS. GÓRCZEWSKA

Rozbudowa II linii metra na Woli to trzy stacje i ok. 3,4 km trasy  Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut.

Przypominamy, że na ul. Płockiej, pomiędzy ul. Ludwiki a Wolską działa punkt informacyjny budowy, w którym można dowiedzieć się o budowie metra. Dziś natomiast, 30 marca o godz. 18.00 zapraszamy do Zespołu Szkół nr. 36 im. M. Kasprzaka na ul. M. Kasprzaka 19/21 na spotkanie informacyjne poświęcone budowie stacji na ul. Płockiej.

Metro w Warszawie

Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ok. 550 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ok. 140 tys. pasażerów dziennie. Na rozbudowę II linii metra o trzy stacje w kierunku zachodnim, trzy stacje w kierunku północno-wschodnim a także na rozbudowę infrastruktury na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty oraz zakup 13 fabrycznie nowych pociągów Warszawa otrzyma unijne dofinansowanie w kwocie ok. 1,826 mld złotych. Dofinansowanie pozwoli także na pokrycie kosztów prac projektowych kolejnych stacji II linii metra.

Budowany odcinek II linii metra na Woli to:

  • długość: 3,4 km,
  • trzy stacje: Płocka, Młynów, Księcia Janusza,
  • koszt budowy: 1,148 mld zł,
  • wykonawca: Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.,
  • zakończenie budowy: rok 2019,
  • czas przejazdu do stacji Świętokrzyska: 10-12 min.,
  • przewidywana częstotliwość kursowania: co 2-3 min.
Zobacz schemat

opublikowano 30 marca 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Elektrycznie znaczy ekologicznie

Elektrycznie znaczy ekologicznie











Warszawa została sygnatariuszem Inicjatywy Wdrożenia Zeroemisyjnych Autobusów, ale rozwiązania proekologiczne w warszawskiej komunikacji miejskiej są wdrażane już od jakiegoś czasu. Po stołecznych ulicach jeżdżą autobusy elektryczne, a ich udział w taborze będzie się zwiększał. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską