Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Pasażerowie mogą już korzystać z nowego przystanku Warszawa Ursus-Niedźwiadek

Pasażerowie mogą już korzystać z nowego przystanku Warszawa Ursus-Niedźwiadek

Mieszkańcy blisko 20-tysięcznego osiedla Niedźwiadek w dzielnicy Ursus od 7 stycznia mogą korzystać z nowego przystanku kolejowego. Pociągi do stacji Warszawa Śródmieście docierają w ciągu nie więcej niż 20 minut.

Pasażerowie mają do wyboru Szybką Kolej Miejską – linię S1 albo pociągi Kolei Mazowieckich, w których są honorowane – w ramach Wspólnego Biletu – bilety ZTM od dobowego „wzwyż”. Przystanek jest przystankiem granicznym między pierwszą a drugą strefą biletową. Oznacza to, że pasażerowie wsiadający na nim do pociągów jadących w kierunku centrum Warszawy, mogą korzystać z biletów ważnych w pierwszej strefie biletowej. Dla ułatwienia pasażerom przesiadki z autobusów do pociągów Zarząd Transportu Miejskiego uruchamia nowy przystanek autobusowy URSUS-NIEDŹWIADEK 11 na ul. Orląt Lwowskich za skrzyżowaniem z ul. M. Keniga (w kierunku ul. S. Wojciechowskiego), blisko wejścia do przejścia prowadzącego na peron. Dzięki niemu pasażerowie linii 187 będą mieli wygodną przesiadkę do pociągu.

Równocześnie z uruchomieniem przystanku kolejowego zlikwidowana została linia autobusowa 394. Jej zadaniem było połączenie osiedla Niedźwiadek z przystankiem kolejowym Ursus. Po uruchomieniu przystanku kolejowego Warszawa Ursus-Niedźwiadek, z którego będą korzystać mieszkańcy osiedla, linia straciła rację bytu.

Nowy peron został zbudowany pomiędzy torami linii kolejowej łączącej Grodzisk Mazowiecki przez Pruszków ze stacją Warszawa Zachodnia. Szerokość peronu o wysokości 76 cm wynosi ok. 10 metrów, zaś jego długość to 200 metrów. Nowa infrastruktura została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, rodziców z  dziećmi w wózkach czy podróżnych z cięższym bagażem, którzy mogą skorzystać z wind. Architektura nowego przystanku jest wzorowana na peronach linii z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Zadaszenie nawiązuje  swoją formą do pozostałych przedwojennych przystanków na tej trasie. Z peronu prowadzi bezpieczne przejście do zbudowanego obok parkingu przesiadkowego Parkuj i Jedź na prawie 350 miejsc. Parking, który obecnie wykorzystywany jest jeszcze jako parking osiedlowy dla mieszkańców okolicznych bloków, od 1 marca włączony zostanie do systemu P+R.

Przystanek Warszawa Ursus-Niedźwiadek jest wspólną inwestycją miasta i PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – samorząd sfinansował budowę przejścia podziemnego (a także parkingu P+R) a PLK peron i infrastrukturę kolejową.  Wykonawcą inwestycji jest Mostostal Warszawa S.A. Koszt pierwszej części (realizacja przejścia podziemnego) wynosi 7,581 mln zł, a drugiej (budowa peronu i pozostałej infrastruktury) 8,677 mln zł.

Warszawa Ursus-Niedźwiadek jest kolejnym przystankiem, który pozwala na rozszerzenie oferty samorządowych przewoźników w obsłudze aglomeracyjnego ruchu pasażerskiego w granicach stolicy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w 2008 roku oddały do eksploatacji przystanki na trasie ze stolicy do Radomia: Warszawa Aleje Jerozolimskie oraz Warszawa Żwirki i Wigury. Rok 2012 przyniósł wzbogacenie sieci kolejowej na terenie Warszawy o podziemne połączenie do stołecznego lotniska i o nową stację: Warszawa Lotnisko Chopina. Od czerwca 2013 roku pasażerowie korzystają z nowego przystanku Warszawa Zacisze – Wilno, który powstał na linii kolejowej wybiegającej ze stacji Warszawa Wileńska w kierunku Wołomina i Tłuszcza. Z kolejnego nowego przystanku pasażerowie skorzystają w 2015 roku – przystanek Warszawa Mokry Ług powstanie w ramach modernizacji trasy Warszawa Rembertów – Tłuszcz – Sadowne. 

 

opublikowano 27 grudnia 2013r.
ostatnia aktualizacja 7 stycznia 2014r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Jaki był 2018 rok w komunikacji miejskiej?

Koniec roku nastraja do refleksji i skłania do podsumowań. Mijających 12 miesięcy przyniosło wiele wydarzeń ważnych dla stołecznej komunikacji: Warszawski Transport Publiczny zyskał nowe logo, na ulice wyjechały nowoczesne autobusy o napędzie hybrydowym i gazowym, a pasażerowie mogą taniej podróżować po aglomeracji dzięki Biletom Metropolitalnym i zmianom w Karcie Warszawiaka. Działo się dużo, dlatego postanowiliśmy przypomnieć Państwu, jak mijał komunikacyjnie rok 2018. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską