Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Nowe tory na Jagiellońskiej

Nowe tory na Jagiellońskiej

Tramwaje Warszawskie zakończyły prace remontowe na ul. Jagiellońskiej. Od poniedziałku 15 października do pętli Żerań FSO po nowych torach dojadą tramwaje linii 18 i 20.

Od poniedziałku 15 października, od początku kursowania, na swoje stałe trasy wrócą tramwaje linii 13, 18 i 20 czyli:

13: CM. WOLSKI - … - KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA;

18: PKP SŁUŻEWIEC - … - ŻERAŃ FSO;

20: BOERNEROWO - … - ŻERAŃ FSO.

Dla autobusów linii 509 przestaną obowiązywać dodatkowe przystanki wyznaczone na czas remontu. W niedzielę wieczorem tramwajarze zdemontują także rozjazd nakładkowy dzięki któremu „trzynastka” dojeżdżała do przystanku Platerówek – taki rozjazd umożliwia tramwajowi dwukierunkowemu zmianę kierunku jazdy. Dlatego w niedzielę od ok. godz. 20.00 tramwaje linii 13 będą jeździły tylko do pętli Ratuszowa ZOO.

Tramwajarze w kilku etapach wymienili tory między rondem S. Starzyńskiego a pętlą Żerań FSO. Roboty zaczęli od pełnej przebudowy na rondzie, które jest jednym z najbardziej ruchliwych węzłów tramwajowych w prawobrzeżnej części miasta. Na całej trasie ułożyli ponad 10 km nowych szyn, uszczelnili dwa przejścia podziemne, wyremontowali trzy przejazdy drogowe przez tory, zbudowali nowe odwodnienie torowiska, a także wraz z drogowcami zainstalowali sygnalizację z priorytetem dla tramwajów na pięciu skrzyżowaniach. W planach mają jeszcze wymianę słupów trakcyjnych, modernizację przystanków i rekultywację zieleni. Te prace nie będą miały wpływu na ruch tramwajów.

opublikowano 12 października 2018r.
ostatnia aktualizacja 15 października 2018r.

zaplanuj podróż

kalandarz
RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Metro zmienia Warszawę

Metro zmienia Warszawę

Metro ma „właściwości miastotwórcze”. Dzielnice Warszawy, do których dociera, rozwijają się szybciej, przyciągają biznes i nowych mieszkańców. Tak było na Ursynowie i Bielanach, to samo dzieje się na Woli oraz Pradze, dlatego naszym Czytelnikom postanowiliśmy przybliżyć, co zmieniło się w stolicy po wybudowaniu centralnego odcinka II linii metra. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską