Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

aktualności

Raport z linii grodziskiej: komunikacja zastępcza ruszyła i działa

Raport z linii grodziskiej:  komunikacja zastępcza ruszyła i działa

W związku z remontem kolejowej linii grodziskiej wiele osób korzysta z komunikacji zastępczej, uruchomionej przez Zarząd Transportu Miejskiego. W porannym szczycie komunikacyjnym pojawiające się problemy były na bieżąco rozwiązywane.

Remont linii 447 to wielkie wyzwanie logistyczne, dlatego zastępcza komunikacja autobusowa została przygotowana przez zespół ekspertów złożony z przedstawicieli Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, Kolei Mazowieckich oraz PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ustalenia zespołu były na bieżąco konsultowane z samorządami lokalnymi.

Na trasę wyjechała linie zastępcze, zorganizowane przez ZTM: linia ZP (Warszawa - Pruszków - Warszawa) oraz linia 717. Częściej kursują linie autobusowe, którymi wiele osób dojeżdża do Warszawy: 517 i 127 (podwojenie częstotliwości) oraz 178 (w szczycie co 7,5 minuty); na linii 177 w szczycie przewozowym jest więcej kursów na trasie skróconej (Skorosze – P+R Al. Krakowska). Linie 178 i 191 są obsługiwane autobusami przegubowymi.

Dodatkowo kursowały linie ZG oraz ZB, zorganizowane przez Koleje Mazowieckie, które uzupełniają układ komunikacji zastępczej na terenie aglomeracji warszawskiej.

Obserwacje, prowadzone na bieżąco przez ZTM wykazują, że autobusy zasadniczo nie są przepełnione – średnie zapełnienie kształtuje się na poziomie 50-60%. Chociaż niektóre pojazdy były dość zatłoczone, to każdy pasażer, oczekujący na przystanku, mógł dostać się do autobusu. W razie nagłej potrzeby istniała również możliwość dodatkowego zasilenia linii wozami rezerwy. Zdarzały się problemy z regularnością przejazdów linii ZP oraz 717, ale ich skutki były niwelowane dużą częstotliwością kursowania.

Dobrze funkcjonuje buspas, uruchomiony w Alejach Jerozolimskich, który na prośbę Zarządu Transportu Miejskiego, jest nadzorowany przez Policję. Nie tworzą się tam korki, autobusy jadą płynnie.

Na każdym przystanku kolejowym, na trasie Pruszków – Warszawa Zachodnia można spotkać informatorów ZTM, którzy służą pasażerom niezbędnymi informacjami.

Przypominamy również, osobom które wcześniej tego nie zrobiły, że istnieje możliwość zakupu biletów u kierowców. Od rana z tej możliwości skorzystało bardzo wielu pasażerów i w niektórych autobusach zabrakło biletów. Zapasy są jednak na bieżąco uzupełniane na pętli autobusowej w Pruszkowie.

Szczegóły zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej można znaleźć na stronie ztm.waw.pl.

opublikowano 4 września 2017r.
ostatnia aktualizacja 4 września 2017r.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Kolej grodziska wczoraj i dziś

Kolej grodziska wczoraj i dziś

Linia grodziska, chociaż liczy sobie niespełna 30 km długości, pełni niezwykle ważne zadanie, bo jeżdżą po niej pociągi, które codziennie dowożą do pracy w stolicy tysiące ludzi. Remont to doskonała okazja, żeby przybliżyć wszystkim zainteresowanym charakterystykę tej linii. Warto również pamiętać, że ten odcinek torów jest bardzo ważny z punktu widzenia historii kolei w Polsce. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską