Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

strefy postojowe K+R

strefy postojowe K+R

kiss & ride logo

Strefy postojowe K+R (Kiss and Ride) to miejsca specjalnie wyznaczone do tego, aby ułatwić podwiezienie do komunikacji miejskiej. Można tu legalnie zatrzymać się, „dać buziaka” na do widzenia i pozostawić pasażera, aby ten ruszył w dalszą drogę tramwajem, autobusem, czy metrem. Łatwo je rozpoznać dzięki czytelnemu oznakowaniu symbolem "K+R".

Strefy K+R nie są miejscami gdzie wolno parkować – samochód może stać tu nie dłużej niż 2 minuty.

mapa kiss & ride

Zarząd Transportu Miejskiego pilotażowo uruchomił siedem stref K+R. Są one zlokalizowane w pobliżu węzłów komunikacyjnych i stacji metra, a więc w miejscach dogodnych przesiadek. Strefy K+R powstały przy węźle komunikacyjnym Młociny, Dworcu Wileńskim i Gdańskim oraz przy stacjach metra Kabaty, Wilanowska i Słodowiec. Jeśli strefy K+R będą cieszyły się dużym zainteresowaniem, ZTM nie wyklucza wyznaczenia ich również w innych miejscach.

Projekt jest rezultatem stażu, który pracownicy ZTM, w ramach projektu unijnego „Fabryka innowacji w komunikacji miejskiej w Warszawie”, odbyli w instytucjach organizujących transport publiczny m.in. w Pradze (Ropid).

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Warszawa stawia na tramwaje

Warszawa stawia na tramwaje

Każdy mieszkaniec Warszawy i każdy turysta, który przyjeżdża do stolicy, chciałby podróżować po mieście szybko, wygodnie, bezpiecznie i bez stania w korkach. Jak to zrobić, kiedy po mieście porusza się coraz więcej samochodów, a ulic i obwodnic tak szybko nie przybywa? Jak spowodować, by w centrum wielkiego miasta był mniejszy hałas i można było przejść się na spacer? Dlatego Warszawa od kilku lat stawia na transport szynowy i nie jest to tylko puste hasło, ale strategia, która jest systematycznie realizowana.  więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską