Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

konsultacje społeczne

zakończone: Żoliborz

SPIS TREŚCI

Informacje
Propozycje tras
Schematy, ulotka i plakat
Raport - wyniki konsultacji społecznych


Informacje

Czy autobusy powinny kursować Elbląską i Rydygiera? Zapraszamy do udziału w konsultacjach społecznych

Zarząd Transportu Miejskiego rozważa uruchomienie linii autobusowej obsługującej osiedla: Zatrasie, Rudawka i Żoliborz Południowy. Autobus mógłby kursować m.in. ulicami: Elbląską i Rydygiera. Aby jednak przebieg trasy linii odpowiadał jak najliczniejszej grupie pasażerów – rozpoczynamy konsultacje społeczne w tej sprawie. Na opinie czekamy do 27 lipca.

Południowa część Żoliborza podlega obecnie procesowi przeobrażenia z osiedla przemysłowego w osiedle mieszkalne. W powstałych blokach mieszka już kilka tysięcy osób, a kolejne działki czekają na zabudowę. Natomiast południowo-zachodnia część dzielnicy, tj. osiedle Zatrasie i Rudawka, to skupisko bloków z lat 60-tych. Pomimo, że osiedle otoczone jest ciągami komunikacyjnymi obsługiwanymi często kursującymi liniami, to z wewnątrz osiedla do najbliższych przystanków należy przejść nawet 400 metrów. Dlatego chcemy „przybliżyć” ten obszar Żoliborza do transportu zbiorowego. 

ZOBACZ ulotkę konsultacyjną
POBIERZ plakat informacyjny

 

Propozycje tras

Do mieszkańców Zatrasia, Rudawki i Żoliborza Południowego kierujemy pytanie czy chcą aby ulicami Rydygiera i Elbląską kursowała linia autobusowa. Aby umożliwić rozpoczęcie debaty o komunikacji miejskiej w tej części Żoliborza przedstawiamy cztery możliwe warianty możliwego kursowania linii autobusowej.

Wraz z informacją o proponowanych wariantach przebiegu tras przedstawiamy również informacje, które warunkują kursowanie autobusów na danej trasie:

  • Wariant 0: niewprowadzanie ruchu komunikacji autobusowej na ul. Elbląską
    i ul. Rydygiera

 

  • Wariant 1: wprowadzenie kursowania linii autobusowej na ulicę Elbląską i Rydygiera

(aby powiększyć kliknij w schemat)
mapa_1_542_01

Linia autobusowa kursowałaby od skrzyżowania Broniewskiego/Elbląska na trasie: Elbląska – Krasińskiego – Powązkowska – Duchnicka – Przasnyska – Rydygiera i dalej do pętli DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA).

Przebieg trasy linii pomiędzy skrzyżowaniem Rydygiera/Matysiakówny a Dw. Gdańskim (np. przez pl. Grunwaldzki albo bezpośrednio ul. Rydygiera) a także za skrzyżowaniem Elbląska/ Broniewskiego oraz ewentualne zmiany na innych liniach będą przedmiotem oddzielnych analiz.

Wariant ten wymagałby budowy 9 nowych przystanków na ul. Elbląskiej i Rydygiera:

  • jeden przystanek na ul. Elbląskiej za skrzyżowaniem Elbląska/Broniewskiego,
  • dwa przystanki na ul. Elbląskiej w rejonie ronda Elbląska/Przasnyska,
  • jeden przystanek na ul. Elbląskiej za skrzyżowaniem Elbląska/Krasińskiego,
  • jeden przystanek na ul. Rydygiera za skrzyżowaniem Rydygiera/Przasnyska,
  • dwa przystanki na ul. Rydygiera w rejonie skrzyżowania z ul. German,
  • dwa przystanki w rejonie skrzyżowania Rydygiera/Matysiakówny.

Ponadto (do czasu wybudowania ul. Rydygiera na odcinku Przasnyska – Powązkowska) wymagane byłoby wznowienie funkcjonowania dwóch dawnych przystanków ZTM jednego przystanku na ul. Przasnyskiej przy skrzyżowaniu Rydygiera/Przasnyska (po wschodniej stronie) oraz jednego przystanku na ul. Duchnickiej.

  • Wariant 2a: wprowadzenie kursowania linii autobusowej na ulice Elbląską, Przasnyską
    i Rydygiera

 (aby powiększyć kliknij w schemat)
mapa_2a_542

Linia   autobusowa kursowałaby od skrzyżowania Broniewskiego/Elbląska na trasie:

Elbląska – Krasińskiego – Przasnyska – Rydygiera i dalej do pętli  DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA)

Przebieg trasy linii pomiędzy skrzyżowaniem Rydygiera/Matysiakówny a Dw. Gdańskim (np. przez pl. Grunwaldzki albo bezpośrednio ul. Rydygiera) a także za skrzyżowaniem Elbląska/Broniewskiego oraz ewentualne zmiany na innych liniach będą przedmiotem oddzielnych analiz.

Wariant ten wymagałby budowy 11 nowych przystanków:

  • jeden przystanek na ul. Elbląskiej za skrzyżowaniem Elbląska/Broniewskiego,
  • dwa przystanki na ul. Elbląskiej w rejonie ronda Elbląska/Przasnyska,
  • jeden przystanek na ul. Elbląskiej za skrzyżowaniem Elbląska/Krasińskiego,
  • dwa przystanki na ul. Przasnyskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Krasińskiego,
  • jeden przystanek na ul. Rydygiera za skrzyżowaniem Rydygiera/Przasnyska,
  • dwa przystanki na ul. Rydygiera w rejonie skrzyżowania z ul. German,
  • dwa przystanki w rejonie skrzyżowania Rydygiera/Matysiakówny.

Ponadto wymagane byłoby wznowienie funkcjonowania dawnego przystanku ZTM
na ul. Przasnyskiej przy skrzyżowaniu Rydygiera/Przasnyska (po zachodniej stronie).

  • Wariant 2b: wprowadzenie kursowania linii autobusowej na ulice Elbląską, Przasnyską
    i Rydygiera

 (aby powiększyć kliknij w schemat)
mapa_2b_542

Linia   autobusowa kursowałaby od skrzyżowania Broniewskiego/Elbląska na trasie: Elbląska – Przasnyska – Rydygiera i dalej do pętli DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA)

Przebieg trasy linii pomiędzy skrzyżowaniem Rydygiera/Matysiakówny a Dw. Gdańskim (np. przez pl. Grunwaldzki albo bezpośrednio ul. Rydygiera) a także za skrzyżowaniem Elbląska / Broniewskiego oraz ewentualne zmiany na innych liniach będą przedmiotem oddzielnych analiz.

Wariant ten wymagałby budowy 10 nowych przystanków:

  • jeden przystanek na ul. Elbląskiej za skrzyżowaniem Elbląska/Broniewskiego,
  • dwa przystanki w rejonie ronda Elbląska/Przasnyska, 
  • dwa przystanki na ul. Przasnyskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Krasińskiego,
  • jeden przystanek na ul. Rydygiera za skrzyżowaniem Rydygiera/Przasnyska,
  • dwa przystanki na ul. Rydygiera w rejonie skrzyżowania z ul. German,
  • dwa przystanki w rejonie skrzyżowania Rydygiera/Matysiakówny.

Równocześnie należy nadmienić, że wariant ten wymaga likwidacji lub przebudowy progu zwalniającego na ul. Przasnyskiej.

Ponadto wymagane byłoby wznowienie funkcjonowania dawnego przystanku ZTM
na ul. Przasnyskiej przy skrzyżowaniu Rydygiera/Przasnyska (po zachodniej stronie).

  • Wariant 3: wprowadzenie kursowania linii autobusowej na ul. Rydygiera bez wprowadzania ruchu autobusowego na ulice Elbląską i Przasnyską

 (aby powiększyć kliknij w schemat)
mapa_3_542

Linia   autobusowa kursowałaby od skrzyżowania Powązkowska/Rydygiera ulicami: Rydygiera (etapowo do czasu wybudowania ul. Rydygiera na odcinku Przasnyska - Powązkowska od skrzyżowania Powązkowska/Duchnicka ulicami Duchnicką – Przasnyską - Rydygiera) i Rydygiera i dalej do pętli DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA).

Przebieg trasy linii pomiędzy skrzyżowaniem Rydygiera/Matysiakówny a Dw. Gdańskim (np. przez pl. Grunwaldzki albo bezpośrednio ul. Rydygiera), a także za skrzyżowaniem Powązkowska/Rydygiera (etapowo: za skrzyżowaniem Powązkowska/Duchnicka) oraz ewentualne zmiany na innych liniach będą przedmiotem oddzielnych analiz.

Wariant ten wymagałby budowy 5 przystanków:

  • jeden przystanek na ul. Rydygiera za skrzyżowaniem Rydygiera/Przasnyska,
  • dwa przystanki na ul. Rydygiera w rejonie skrzyżowania z ul. German,
  • dwa przystanki w rejonie skrzyżowania Rydygiera/Matysiakówny.

Ponadto (do czasu wybudowania ul. Rydygiera na odcinku Przasnyska – Powązkowska) wymagane byłoby wznowienie funkcjonowania dawnych przystanków ZTM na ul. Przasnyskiej przy skrzyżowaniu Rydygiera/Przasnyska (po wschodniej stronie) oraz przystanku na ul. Duchnickiej.


Schematy, ulotka i plakat

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Kolej grodziska wczoraj i dziś

Kolej grodziska wczoraj i dziś

Linia grodziska, chociaż liczy sobie niespełna 30 km długości, pełni niezwykle ważne zadanie, bo jeżdżą po niej pociągi, które codziennie dowożą do pracy w stolicy tysiące ludzi. Remont to doskonała okazja, żeby przybliżyć wszystkim zainteresowanym charakterystykę tej linii. Warto również pamiętać, że ten odcinek torów jest bardzo ważny z punktu widzenia historii kolei w Polsce. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską