Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

projekty europejskie

Projekt RBGC

rbgc_320

bsrue
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej 
(Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego)

 

Projekt Rail Baltica Growth Corridor

Zarząd Transportu Miejskiego wraz z Biurem Funduszy Europejskich oraz Biurem Drogownictwa i Komunikacji UM bierze udział w projekcie Rail Baltica Growth Corridor (Rail Baltica – Korytarz Wzrostu, w skrócie RBGC). Projekt ten nawiązuje do planu połączenia „drogą żelazną” krajów położonych wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego - od Danii i Niemiec przez Polskę i kraje bałtyckie aż po Rosję i Finlandię. Warszawa jest jednym z 21 partnerów RBGC, którymi są miasta i instytucje położone wzdłuż planowanej trasy Rail Baltica.

Realizacja projektu rozpoczęła się 1 stycznia 2011 roku i zakończy na początku czerwca 2013 roku. Projekt RBGC jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Regionu Morza Bałtyckiego. Budżet projektu na 2,5 roku to 863.361 zł, z czego Unia Europejska finansuje 733.857 zł. Wniosek o dofinansowanie ze środków unijnych został złożony w pierwszym kwartale 2010 roku, a w drugim kwartale zatwierdził go Komitet Monitorujący Programu.

Jeden z tzw. pakietów roboczych RBGC - koordynowany przez Związek Komunikacyjny Berlin-Brandenburgia (VBB), czyli berlińskiego partnera ZTM - przewiduje rozwój międzynarodowej sieci wyszukiwarek, w tym włączenie w nią informacji o połączeniach na linii Warszawa-Poznań-Berlin. W ramach tego pakietu planujemy udostępnienie pasażerom docelowego narzędzia do planowania podróży będącego częścią serwisu internetowego ZTM. Rozwiązanie to będzie integrować również kolejowe rozkłady jazdy oraz umożliwić wyszukiwanie połączeń dla EURO 2012.

Lista partnerów RBGC:

  1. Miasto Helsinki, Finlandia (partner wiodący);
  2. Uniwersytet Aalto, Finlandia;
  3. Uniwersytet Techniczny Lappeenranta, Finlandia;
  4. Miasto Vantaa, Finlandia;
  5. Region Uusimaa, Finlandia;
  6. Region Häme, Finlandia;
  7. Biuro Rozwoju Miasta Senatu Berlina, Niemcy;
  8. Związek Komunikacyjny Berlina i Brandenburgii, Niemcy;
  9. Regionalny Związek Planowania Havelland-Flaeming, Niemcy;
  10. Miasto Tallin, Estonia;
  11. Region Harju, Estonia;
  12. Stowarzyszenie Rozwoju i Edukacji w Transporcie, Ryga, Łotwa;
  13. Uniwersytet Techniczny im. Gedymina w Wilnie, Centrum Transportu Intermodalnego i Logistyki, Litwa;
  14. Miasto Kowno, Litwa;
  15. Miasto Stołeczne Warszawa (ZTM);
  16. Miasto Poznań;
  17. Miasto Łódź;
  18. Politechnika Białostocka;
  19. Samorząd Województwa Mazowieckiego;
  20. Miasto Białystok;
  21. Urząd Marszałkowski w Łodzi.

Serwis internetowy projektu:

http://www.rbgc.eu/

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Komunikacja miejska oczami dzieci

Komunikacja miejska oczami dzieci

Jeżdżąc każdego dnia komunikacją miejską, nawet nie zastanawiamy się nad tym, jak skomplikowany i fascynujący jest to system. Pewne rzeczy są dla dorosłych oczywiste, jak to, że tramwaj jeździ po szynach, czy to, że trzeba kasować bilety. A gdyby tak spojrzeć na komunikację miejską oczami dzieci i zastanowić się, dlaczego nie wolno przewozić krowy metrem (bo niby właściwie, czemu)? Albo dlaczego jazda tramwajem w deszczu może być niebezpieczna? Albo czym zajmuje się kowboj i co może mieć wspólnego z Warszawą? więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską