Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdziecie państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

kontakt

napisz do nas

Wypełnij formularz aby skontaktować się z nami

Adres do korespondencji

obrazek

* pole nieobowiązkowe w przypadku zgłoszeń, na które pasażer nie oczekuje udzielenia odpowiedzi; wymagane przy składaniu skarg, wniosków i reklamacji – czytaj poniżej

Szanowni Pasażerowie!

W celu uzyskania szybkiej odpowiedzi oraz mając na uwadze poprawę jakości usług świadczonych przez Zarząd Transportu Miejskiego, przed wysłaniem listu uprzejmie prosimy zapoznać się z poniższymi zasadami oraz wskazówkami dotyczącymi składania skarg, wniosków bądź sugestii przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej:

  • List wysyłany za pomocą poczty elektronicznej powinien zawierać imię, nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego.
  • Odpowiedzi na skargi i wnioski spełniające powyższe wymogi będą udzielane w formie pisemnej zgodnie z art. 14 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 267).
  • Zgodnie z § 8 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46), skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego Zarząd Transportu Miejskiego może pozostawić bez rozpoznania.
  • Uwagi, skargi i wnioski, dotyczące działalności podmiotów świadczących usługi na zlecenie ZTM (w tym skargi na kierowców i motorniczych), mogą być kierowane w celu wyjaśnienia do podmiotów zgodnie z właściwością.
  • Odpowiedzialność za jakość świadczonych usług, tj. należyte lub nienależyte wykonanie przewozu, spoczywa na przewoźniku (z wyjątkiem przypadków poniesienia szkód wywołanych czynnikami od niego niezależnymi). Dlatego też w jego kompetencji leży rozpatrzenie reklamacji, tj. wszczęcie postępowania wyjaśniającego i udzielenie wyczerpującej odpowiedzi (art. 14, 62, 7-8 Ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe, Dz. U. z 2012 r. poz. 1173 ze zm. oraz § 4 Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego, Dz. U. Nr 38, poz. 266). 
  • Zgodnie z art. 12 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 267), sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, załatwiane są niezwłocznie; w innych przypadkach czas udzielenia odpowiedzi może wynieść do 30-stu dni kalendarzowych od datowania pisma.
  • Dane osobowe zbierane za pomocą formularza kontaktowego przetwarzane są w zbiorze KORESPONDENCJA Z PETENTAMI ZTM na podstawie art 23 ust. 1 pkt. 2. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.) w celu zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa określonego w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 267). Administratorem danych osobowych jest Zarząd Transportu Miejskiego z siedzibą w Warszawie (00-848), ul. Żelazna 61. 

Ponadto w celu uzyskania szybkiej i wyczerpującej odpowiedzi na pytania dotyczące rozkładów jazdy, dogodnych połączeń, cen biletów lub niezwłocznego przekazania sygnałów dotyczących nieprawidłowości w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, zwłaszcza tych, które wymagają szybkiej reakcji z naszej strony, zalecamy korzystanie z całodobowej infolinii miejskiej pod numerem telefonu 19 115 lub ze strony internetowej Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.

zaplanuj podróż

kalandarz
Karta Warszawiaka i Karta Młodego Warszawiaka Katalog zniżek Karty Warszawiaka i Karty Młodego Warszawiaka

newsletter

Dzień w zajezdni Praga

Dzień w zajezdni Praga

Czy ktoś z nas, korzystających ze środków transportu miejskiego, zastanowił się, co dzieje się z tramwajami, kiedy zjeżdżają z trasy? Jak szykowane są przed ponownym wyjazdem? Gdzie? Kto to robi? W jakim czasie? W tym numerze postanowiliśmy poznać odpowiedzi na te wbrew pozorom ważne pytania. Tramwaje jak samochody potrzebują przecież schronienia przed złymi warunkami atmosferycznymi, stałej pielęgnacji, technicznego doglądu. Są przecież dobrem publicznym, maszynami bardzo drogimi, mającymi służyć mieszkańcom miasta przez długie lata, bezpiecznie ich przewozić. Wymagają więc wyjątkowej opieki. Zapewniają ją im zajezdnie. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską