Uwaga! Ta strona wykorzystuje pliki Cookie! Szczegółowe informacje znajdą Państwo w polityce prywatności. Akceptuję politykę.

kontakt

napisz do nas

Wypełnij formularz aby skontaktować się z nami

Adres do korespondencji

Forma odpowiedzi:

* pole nieobowiązkowe w przypadku zgłoszeń, na które pasażer nie oczekuje udzielenia odpowiedzi; wymagane przy składaniu skarg, wniosków i reklamacji – czytaj poniżej

Szanowni Pasażerowie!

W celu uzyskania szybkiej odpowiedzi oraz mając na uwadze poprawę jakości usług świadczonych przez Zarząd Transportu Miejskiego, przed wysłaniem listu uprzejmie prosimy zapoznać się z poniższymi zasadami oraz wskazówkami dotyczącymi składania skarg, wniosków bądź sugestii przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej:

  • List wysyłany za pomocą poczty elektronicznej powinien zawierać imię, nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego.
  • Odpowiedzi na skargi i wnioski spełniające powyższe wymogi będą udzielane w formie pisemnej zgodnie z art. 14 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 267).
  • Zgodnie z § 8 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46), skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego Zarząd Transportu Miejskiego może pozostawić bez rozpoznania.
  • Uwagi, skargi i wnioski, dotyczące działalności podmiotów świadczących usługi na zlecenie ZTM (w tym skargi na kierowców i motorniczych), mogą być kierowane w celu wyjaśnienia do podmiotów zgodnie z właściwością.
  • Odpowiedzialność za jakość świadczonych usług, tj. należyte lub nienależyte wykonanie przewozu, spoczywa na przewoźniku (z wyjątkiem przypadków poniesienia szkód wywołanych czynnikami od niego niezależnymi). Dlatego też w jego kompetencji leży rozpatrzenie reklamacji, tj. wszczęcie postępowania wyjaśniającego i udzielenie wyczerpującej odpowiedzi (art. 14, 62, 7-8 Ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe, Dz. U. z 2012 r. poz. 1173 ze zm. oraz § 4 Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego, Dz. U. Nr 38, poz. 266). 
  • Zgodnie z art. 12 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 267), sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, załatwiane są niezwłocznie; w innych przypadkach czas udzielenia odpowiedzi może wynieść do 30-stu dni kalendarzowych od datowania pisma.
  • Dane osobowe zbierane za pomocą formularza kontaktowego przetwarzane są w zbiorze KORESPONDENCJA Z PETENTAMI ZTM na podstawie art 23 ust. 1 pkt. 2. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.) w celu zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa określonego w art. 63 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 267). Administratorem danych osobowych jest Zarząd Transportu Miejskiego z siedzibą w Warszawie (00-848), ul. Żelazna 61. 

Ponadto w celu uzyskania szybkiej i wyczerpującej odpowiedzi na pytania dotyczące rozkładów jazdy, dogodnych połączeń, cen biletów lub niezwłocznego przekazania sygnałów dotyczących nieprawidłowości w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, zwłaszcza tych, które wymagają szybkiej reakcji z naszej strony, zalecamy korzystanie z całodobowej infolinii miejskiej pod numerem telefonu 19 115 lub ze strony internetowej Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.

.

zaplanuj podróż

kalandarz
kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Autobusy prywatne od 25 lat po mieście mkną

Autobusy prywatne od 25 lat po mieście mkną

25 lat temu na stołeczne ulice wyjechał dwoma autobusami pierwszy prywatny przewoźnik autobusowy. Obecnie firmy zewnętrzne uruchamiają codziennie kilkaset wozów. Od zeszłego roku prywatnym operatorom, chcącym wykonywać usługi przewozowe w Warszawie, ZTM stawia bardzo wysokie wymagania dotyczące taboru, zaplecza technicznego i kwalifikacji pracowników. Przed rozpoczęciem przewozów przechodzą także złożony proces certyfikacji. Według nowych zasad od sierpnia kursuje Mobilis, a od grudnia – Arriva. Tematem numeru grudniowego iZTM są prywatni operatorzy autobusowi – ich rola w stołecznej komunikacji, a także nowe wytyczne ZTM, zgodnie z którymi realizują przewozy od tego roku. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską